کمال الدین پیرموذن در گفتگو با برنا خبر داد:

نظرموافق شورای مناطق آزاد با ایجاد منطقه آزاد گردشگری سبلان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد با ایجاد منطقه آزاد گردشگری و تجاری سبلان در استان اردبیل نظر موافق و مساعدی دارد.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار برنا افزود: در دیداربا اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وی از ایجاد منطقه آزاد گردشگری و تجاری سبلان حمایت و در باره دستور شروع روند اجرایی آن اعلام آمادگی کرد.

وی اضافه کرد: با عملی شدن طرح ایجاد منطقه آزاد گردشگری و تجاری سبلان، مناطق گردشگری استان از بن بست خارج شده و قابلیت های گردشگری ، صنعتی و تجاری شهرستان های سرعین ، مشگین شهر ، اردبیل و نیر شکوفا خواهد شد.

پیرموذن تصریح کرد: وجود چشمه های متعدد آب گرم در این شهرستان ها زمینه توسعه بیش از پیش طرح های گردشگری را در این مناطق فراهم کرده و این منطقه می تواند بعنوان نگین گردشگری دنیا مطرح شود.

وی با اشاره به نتایج مثبت دیدار خود با لاریجانی رییس مجلس و ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، در این خصوص اظهار کرد: قطعا با اجرایی شدن این طرح مهم شهرستانهای گردشگرپذیر استان که سالانه نزدیک به یک میلیون مسافر خارجی را پذیرا هستند ظرفیت جذب گردشگری شان چندین برابر افزایش می یابد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین، از قول مساعد و موافق ترکان در خصوص تصویب این طرح در اولین جلسه شورای هماهنگی مناطق آزاد، خبر داد و گفت: علاوه بر حوزه های گردشگری ، تصویب و اجرایی شدن این طرح و معافیتهای گمرکی که در پی خواهد آمد باعث جذب بسیاری از سرمایه گذاران در دیگر بخش های صنعتی و تجاری در منطقه خواهد شد.