نظارت های مستمر سامانه سناک در جهت ارتقاء کیفی خدمات و امکانات گردشگری

سال گذشته بیش از 2200 بازدید توسط ناظران سناک از مراکز فعال پذیرایی، تفریحی و دریایی و اقامتی کیش به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سامانه سناک مجموعه ای کامل در زمینه گردشگری است که علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات جزیره کیش جزئیات مورد نیاز گردشگران برای سفر به کیش را در بخش های اقامتی، پذیرایی، تفریحی، مراکز خرید، کانترهای گردشگری٫ شناورهای تفریحی و آژانس ها به سهولت در اختیار آنان قرار می دهد.

ثبت نظرات و شکایات گردشگران و شهروندان و پاسخگویی به شکایات آنان در بازه زمانی 48 ساعته به همراه پیگیری موضوع و اعلام نتیجه بررسی ها از مهمترین نقاط قوت این سامانه است که با بهره برداری از آن به عنوان عامل انگیزشی و محرک نقش اساسی در افزایش کیفیت خدمات گردشگری و ارتقاء میزان رضایتمندی گردشگران و شهروندان بر عهده دارد.

 در این سامانه تمامی نظرات و شکایات به صورت تجمیعی در نمودار و جدول ثبت می شود تا ضمن امکان مقایسه عملکرد فعالان گردشگری، مجموعه هایی که بیشترین رضایتمندی مردم را بدست آورده اند مورد تشویق قرار گرفته و حمایت شوند.

در همین راستا در طول سال 95 ناظران معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تعداد 728 بازدید از 215 مرکز فعال پذیرایی از جمله رستوران های با موزیک زنده و بدون موزیک، فست فودها، کافی شاپ هاف بوفه ها، طباخی ها، چایخانه ها و کبابی ها به عمل آوردند و با هدف رفع مشکلات در جهت رضایتمندی گردشگران 453 اخطار داده شد.

در همین زمان از مراکز فعال تفریحی و دریایی شامل کلوپ های تفریحات دریایی، غواصی، دریایی و غواصی، شناورهای تفریحی شبانه، شناورهای تفریحی آکواریوم و مراکز تک برند تعداد 1344 بازدید انجام شد و در این مدت 101 اخطار برای رفع نواقص وافزایش کیفیت داده شد.

در بخش مراکز اقامتی کیش نیز سال گذشته  16 اخطار ثبت شده است.

همچنین در سال 95 تعداد 237 مجوز برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز اقامتی و هتل ها، مراکز پذیرایی و رستوران ها، مراکز تفریحی و تک برندها، مجوزهای گردشگری، اجاره خودرو با راننده و بدون راننده از سوی ناظران معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش صادر شد.

شایان ذکر است، گردشگران و ساکنان جزیره کیش با ورود به سایت www.senak.ir و یا با ارسال پیامک به شماره 500012024 می توانند پیشنهادها و شکایات خود از کلیه مراکز گردشگری کیش را در سامانه نظارت الکترونیک سازمان منطقه آزاد کیش ثبت کرده و با دریافت کد پیگیری از نتیجه آن مطلع شوند.