نظارت مرکز توسعه سلامت کیش بر تهیه و توزیع افطار در ماه مبارک رمضان

به منظور حفظ سلامت روزه داران در ماه مبارک رمضان کارشناسان بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش از تهیه و توزیع افطار در مساجد بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس خلیل علیرضایی زاده، کارشناس مسئول مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به بازدیدهای انجام شده از تمامی مساجد کیش در ماه ضیافت الهی گفت: با توجه به گرمای هوا و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان نیاز است که روزه داران توجه ویژه ای به رعایت مسائل بهداشتی داشته و در همین راستا جهت حفظ سلامت روزه داران کارشناس بهداشت محیط مرکز از تمامی مساجد و حسینیه ها بازدید و آموزش های لازم به متولیان مساجد در خصوص شستشوی مخازن آب و نیز کلرسنجی از آب مصرفی داده شده است.

این کارشناس افزود: هر ساله با شروع ماه مبارک رمضان کارشناسان بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش به منظور حفظ سلامت روزه داران و شهروندان محترم علاوه بر بازدید های مستمر روزانه در ایام تعطیل و غیر تعطیل، اقدام به کنترل و نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نیز می کنند که این بازرسیها اغلب شامل بازديد از اماکن حساس مانند کارگاه های تولید زولبیا و بامیه و انواع شیرینی پزیها، رستورانها، طباخی ها و حلیم پزی ها است. 

علیرضایی زاده ضمن تشكر از كارشناسان و دست اندر كاران اجرای برنامه فوق در زمان افطار اظهاركرد: با توجه به اینکه اوج فعالیت بسیاری از صنوف، بعد از ظهر و عصر است، نظارت بیشتر و فعال تر در این زمان ها باعث حفظ و ارتقاء وضعیت بهداشتی این اماکن می شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مركز توسعه سلامت کیش، در خصوص فعالیت های این واحد در اردیبهشت ماه نیز گفت: 418 مورد بازديد از مراكز تهيه و عرضه مواد غذائي، اماكن عمومي و مراکز آرایشی و بهداشتی، همچنین 37مورد نمونه برداری از مواد غذایی، 23مورد نمونه برداری از نان، 117مورد صدور صلاحیت بهداشتی و 6 مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک انجام شده که امنيت غذايي و آرامش خاطر را برای گردشگران و شهروندان کیش به همراه داشته است.

علیرضایی زاده افزود: واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در حوزه آب نيز 37 مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب انجام شده است.

وي تصريح كرد: بالغ بر530 كيلوگرم مواد غذایی و همچنین 6 کیلو لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته در این ماه در کیش کشف و معدوم شد.

وی در پایان گفت: در بازدیدهاي صورت گرفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی 3 مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع و از این تعداد یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد. همچنین در راستای تکریم ارباب رجوع به 5 مورد شکایات واصله به این واحد رسیدگی شد.

لازم به ذکر است، به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران در این ایام، کارکنان حوزه بهداشت محیط کیش در تمامی ساعات شبانه روز با سامانه 190و شماره 07644423311  در وقت اداری آماده پاسخگوی شکایات بهداشت محیطی هستند.