با تاكيد بر توسعه همه جانبه با محوريت گردشگري

نشست پاياني دوازدهمين نشست مشترك معاونان فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد كشور در كيش برگزار شد

نشست پاياني دوازدهمين نشست مشترك معاونان فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد و مديران معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور در جزيره كيش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در اين نشست كه روز يكشنبه 30 فروردين با حضور حجت الاسلام "محمد علي زم" معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور و حجت الاسلام "حسن عليدادي" امام جمعه كيش در مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد، علاوه بر ارائه گزارش عملكرد نوروزي مناطق در ميزباني از گردشگران ، گزارش نشست هاي تخصصي برگزار شده در حوزه هاي مختلف گردشگري ، فرهنگي و آموزشي ، هنري ، سلامت و ورزش ارائه شد.

در حوزه گردشگري مقرر شد شناخت و توسعه گردشگري حلال ، تشكيل شوراي هماهنگي گردشگري با حضور نمايندگان سازمان منطقه آزاد و بخش خصوصي و نخبگان هر منطقه ، تدوين برنامه جامع توسعه گردشگري ، جمع آوري آمارهاي توسعه گردشگري و اهميت بخشيدن به آمار و اطلاعات در حوزه گردشگري در دستور كار مناطق آزاد كشور قرار گيرد.

كيفيت بخشي به برنامه هاي هنري ، تعامل با هنرمندان و هنرمندان بومي مناطق ،  جانمايي و راه اندازي باغ خانه هاي هنرمندان ، ثبت آثار فرهنگي ملي به ويژه در برابر تلاش كشورهاي همسايه براي مصادره اين آثار و لزوم يكسان سازي تعريف مشخص از فرهنگ و هنر و پرهيز از اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري سطح پايين از موارد مورد تاكيد در گزارش نشست تخصصي در حوزه هنري بود.

برنامه ريزي براي ايجاد ارتباط با كشورها و مناطق همسايه، شناسايي نخبگان و تاسيس انديشكده هاي فرهنگي ، استفاده از سه مولفه "راستگويي ، امانتداري و وفاي به عهد" در آموزشهاي غير مستقيم در مناطق آزاد از جمله موارد مورد تاكيد در نشست تخصصي حوزه فرهنگي و آموزشي اعلام شد.

در حوزه ورزشي نيز توسعه ورزش بانوان ، توسعه ورزش در مدارس با رويكرد گسترش ورزش همگاني و محلات ، توسعه ورزش هاي دريايي و توسعه ورزش هاي بومي و محلي و ايجاد زمينه براي  برگزاري مسابقات ملي و بومي در دستور كار متوليان ورزش مناطق آزاد كشور قرار خواهد گرفت.

در بخش سلامت نيز ايجاد منطقه سلامت ، راهبري گردشگري سلامت ، استقرار شبكه هاي صادرات و واردات دارو و مكمل هاي غذايي و برچسب گذاري بهداشت كالا در دستور كار قرار گرفت كه در همه موارد منطقه آزاد كيش به عنوان منطقه آزاد نمونه براي تحقق شاخص هاي سلامت انتخاب شده است.   

در پايان اين نشست از تلاش چند تن از معاونين و مديران مناطق آزاد كشور از جمله "محمد محب خدايي" معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش و "معصومه رفيعي" سرپرست مديريت توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد كيش با اهداي لوح تقدير قدرداني شد.

دوازدهمين نشست مشترك معاونان فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد كشور در روزهاي جمعه و شنبه به برگزاري كارگروه هاي تخصصي در حوزه هاي مختلف گردشگري ، فرهنگي و آموزشي ، هنري ، سلامت و ورزش اختصاص يافت و در روز يكشنبه با برگزاري نشست پاياني به كار خود پايان داد.