نشست هماهنگی همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در کیش برگزار شد

ارتقاء کیفی در برگزاری موضوع نشست هماهنگی هجدهمین همایش صنایع دریایی و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هماهنگی همایش و نمایشگاه صنایع دریایی با حضور معاونان، مدیران و نمایندگان حوزه های مرتبط در سازمان منطقه آزاد کیش و مجریان  نمایشگاه دریایی برگزار شد.

در این نشست رضا سراج مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با اشاره به رشد 82 درصدی استقبال شرکت کنندگان از  نمایشگاه امسال گفت: مساحت تحت پوشش نمایشگاه امسال در مقایسه با سال قبل 17 درصد افزایش یافته است. همچنین استقبال چشمگیر شرکت کنندگان خاجی که برای حضور در این نمایشگاه و همایش اعلام آمادگی کرده اند بیانگر تاثیر توسعه صنایع دریایی و دریانوردی بر رشد اقتصادی کشورهاست.

دبیر برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی نیز در این نشست با اشاره به حضور  بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای توسعه تعاملات کشورمان در حوزه صنایع دریایی و عرضه دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی است.

پیمان مسعود زاده با بیان اینکه 107 شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردهاند افزود: استقبال چشمگیر شرکت های خارجی باعث شده است  نمایشگاه امسال بسیار متفاوت با سالهای گذشته برگزار شود.

نحوه اطلاع رسانی، تامین امکانات و تجهیزات ارتباطی، معرفی پتانسیل های جزیره کیش، تامین نیازهای اقامتی و رفاهی میهمانان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه و ارائه خدمات مناسب به آنان از جمله موارد بررسی شده در این نشست بود.

همچنین بازدید و گشت دریایی، بر پایی غرفه بومیان کیش و عرضه صنایع دستی برای معرفی جاذبه های فرهنگی کشور و کیش،  ترسیم بزرگترین نقاشی دریایی و برگزاری تور تفریحی از برنامه های جنبی این نمایشگاه و همایش است.

هجدهمین همایش صنایع دریایی و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی  با هدف  ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری ها در حوزه صنعت دریایی و صنایع وابسته 27 تا30 مهرماه  با حضور 107 شرکت خارجی از  کشورهای هلند، ایتالیا، روسیه، فنلاند، رومانی، آلمان، اسپانیا، انگلیس، نروژ، سوئد، کرواسی، یونان، صربستان، پرتغال، آذربایجان، هند، امارات، ترکیه، چین، سنگاپور و عمان و 250 شرکت داخلی در جزیره کیش برگزار می شود.

مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریایی، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تأسیسات ساحلی و فرا ساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی از جمله محورهای برگزاری همایش صنایع دریایی است.

در این راستا پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصان، سیاست گذاران، مدیران و دیگر صاحبنظران علاقمند به توسعه صنایع و امور دریایی، مقالات خود را در این همایش 4 روزه ارائه می کنند.

سخنرانی مسئولان و مدیران ارشد دریایی کشور، سخنرانی اساتید برتر داخلی و بین المللی، ارائه سخنرانی های علمی و مقالات تخصصی، برگزاری کارگاه، میزگرد و پنل های تخصصی، جلسات کمیته های تخصصی انجمن و برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دیانوردی از برنامه های این همایش است.

شایان ذکر است، این همایش و نمایشگاه بین المللی از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری ارگان های دریایی کشور برگزار می شود.