نشست روسای اتاق های بازرگانی ایران و تهران با سرمایه گذاران کیش برگزار شد

در نشست روسای اتاق های بازرگانی ایران و تهران با سرمایه گذاران کیش راهکارهای توسعه اقتصادی نخستین منطقه آزاد کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست روسا و اعضای هیات مدیره  اتاق های  بازرگانی تهران و ایران که با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جزیره پنجشنبه 2 بهمن درکیش برگزار شد رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره بر ظرفیت های منحصر به فرد جزیره کیش گفت: بسیاری از مشکلات زیر بنایی کشور در مناطق آزاد وجود ندارد و باید برای بهره برداری بهینه از ظرفیت های این مناطق برنامه ریزی شود.

وی بابیان اینکه در ماه های اخیر بیش ازصد هیات اقتصادی و تجاری از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری به ایران سفرکرده اند افزود: جزیره کیش با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند به صورت ویژه مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

خوانساری در ادامه به موضوع ایجاد اتاق بازرگانی در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: ایجاد اتاق بازرگانی کیش از سالهای گذشته مطرح بوده که باید براساس قوانین این موضوع بررسی شود.

شیرزاد مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به حجم گسترده فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش گفت: 89 درصد اقتصاد جزیره کیش در دست بخش خصوصی است.

وی با اشاره به جایگاه هجدهم کیش در بین استانهای کشور از نظر فعالیت های اقتصادی و بیشتر بودن سهم کیش در اقتصاد کشور از 12 استان دیگر گفت: جزیره کیش رینگ صادراتی بورس کالا است و در زمینه های پتروشیمی و انرژی نیز بورس کیش فعالیت چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان حجم معاملات بورس کیش بوده است افزود: جزیره کیش دومین بورس بزرگ کشور را داراست .

شیرزاد همچنین با اعلام اینکه در کیش 90 بانک فعالیت می کنند گفت: میزان تعاملات اقتصادی بانک های کیش در جایگاه 14 کشور قرار دارد که بیانگر چرخه پر رونق اقتصادی در این جزیره است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاران برای  فعالیت درکشور ما از طریق جزیره کیش گفت: در شرایط پسا برجام فرصت مناسبی برای توسعه مناطق آزاد کشور مهیا شده و جزیره کیش به عنوان اولین و فعالترین منطقه آزاد کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

پدرام سلطانی با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی ایران برای برقراری ارتباط نزدیک با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش گفت: جزیره کیش به عنوان منطقه ای موفق می تواند الگوی دیگر مناطق کشور باشد.
وی از جزیره کیش به عنوان تنها منطقه آزادی یاد کرد که موفق شده است در مسیر ماموریت و خط مشی تعریف شده خود حرکت کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران عدم حضور بخش خصوصی در تصمیم گیریها و سیاست گذاریها را یکی از عوامل مشکلات اقتصادی امروز کشور ما دانست .

گفتنی است در این نشست فعالان بخش خصوصی جزیره کیش نیز به ارائه نظرات، انتقادات و طرح سوالات و موانع پیش روی خود در عرصه فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری پرداختند.