همزمان با جشنواره نوروزي كيش؛

نرخ گذاري كالاها و ساماندهي برندها و حراجي ها در كيش انجام شد

كميته نظارت بر نرخ خدمات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش، همزمان با آغاز جشنواره نوروزي كيش، نرخ گذاري كالاها، ساماندهي برندها و جمع آوري فروشگاههاي برندهاي تقلبي و حراجي ها را به مرحله اجرا گذاشته است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، رييس كميته نظارت بر نرخ خدمات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش با اعلام اين مطلب افزود: اقدامات اين كميته از 20 بهمن ماه و زودتر از سالهاي گذشته آغاز و با نرخ گذاري تمام كالاها و خدمات ، تمامي صنوف موظف به نصب برچسب قيمت بر روي كالاهاي خود شدند.

"علي جيرفتي" با بيان اينكه اين اقدام در يك فرايند مستمر تذكر و جريمه اجرايي شده گفت: از 25 اسفند ماه و با آغاز جشنواره نوروزي در كيش تمام صنوف اقدام به اعلام و نصب برچسب قيمت براي كالاها و خدمات خود كرده اند.

وي همچنين جمع آوري برندهاي تقلبي در كيش را يكي ديگر از اقدامات انجام شده عنوان كرد و اظهار داشت: برخورد با برندهاي تقلبي از بهمن 93 آغاز شد و در حال حاضر گردشگران و خريداران مي توانند با اطمينان از فروشگاههايي كه يك برند را در تابلوي خود به نمايش گذاشته اند خريداري نمايند.

به گفته وي، در حوزه كالاهاي بهداشتي و آرايشي و مواد غذايي نيز علاوه بر اقدامات نظارتي در مبادي ورودي كيش كالاهاي غيراستاندارد از سطح بازارها و مراكز تجاري كيش جمع آوري و معدوم شده اند.

جيرفتي در خصوص ساماندهي حراجي ها در كيش نيز گفت: با همكاري جامعه بازاريان و بازرگانان كيش و اداره بازرگاني سازمان منطقه آزاد كيش، تنها حراجي هاي داراي مجوز امكان فعاليت داشته و خريداران دقت داشته باشند كه مجوز برگزاري حراجي با ذكر تاريخ آغاز و پايان بايد در معرض ديد خريداران نصب شده باشد.

رييس كميته نظارت بر نرخ خدمات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش ذخيره سازي كالاهاي اساسي در سردخانه هاي كيش را يكي ديگر از اقدامات انجام شده عنوان كرد و گفت: با توجه به افزايش جمعيت كيش در ايام تعطيلات نوروزي و احتمال عدم امكان انتقال مواد غذايي به جزيره در شرايط نامناسب آب و هوايي ذخيره سازي كالاهاي اساسي انجام شده و هيچ نگراني در اين خصوص وجود ندارد.

جيرفتي افزود: همچنين اقدامات نظارتي در خصوص قيمت فروش ماهي در شب سال تحويل و ميوه و تره بار در دستور كار قرار گرفته و با حضور ناظران اداره بازرگاني نظارت لازم در خصوص قيمت كالاهاي عرضه شده انجام مي شود.

به گفته وي نرخ نامه مراكز فروش ميوه و تره بار با اعتبار 28 اسفند الي 15 فروردين اعلام شده و پنج مركز فروش ميوه و تره بار نيز با نرخ پايين تر از نرخ نامه و تخفيف 20 تا 25 درصدي در شهرك صدف، نوبنياد و كمپ هاي اقامتي خدمات خود را به كيشوندان و گردشگران ارائه مي كنند.

جيرفتي افزود: در خصوص عرضه كالاهاي سوپرماركتي نيز نرخ نامه از بهمن ماه 1393 اعلام شده و 8 واحد صنفي در مراكز پرتردد جزيره اجناس خود را با نرخ هاي پايين تر از نرخ نامه و با قيمت روي برچسب كالا به فروش مي رسانند.

به گفته وي، طي بازديدهاي انجام شده در روزهاي گذشته بيش از 180 واحد تجاري و 210 واحد خدماتي مورد ارزيابي قرار گرفته كه تمام موارد عدم انطباق با موازين با تذكر و جريمه برطرف شده است.

گردشگران و كيشوندان در تمام ساعات شبانه روز مي توانند مراتب شكايت و گزارش از تخلفات را به سامانه 2424 اعلام و ظرف 24 ساعت نتيجه رسيدگي به درخواست آنان اعلام مي شود.