نرخ حمل و نقل مسافر در قشم در نوروز 94 افزایش نمی یابد

قشم - ایرنا - سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نرخ حمل و نقل مسافر و کرایه وسایل نقلیه در این منطقه در تعطیلات نوروز 94 افزایش نخواهد یافت.

علی اکبر شعبانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگر به جزیره قشم توسط ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد قشم اتخاذ شده است.

به گفته وی، مسافران و گردشگران هنگام سفر به این جزیره نیاز به امکانات رفاهی دارند و این وظیفه مسوولان است که به بهترین شکل این نیازها را تامین کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تاکید بر ضرورت تسهیل نقل و انتقال مسافر و خودرو به قشم، خواستار رفع مشکلات پیش رو در این عرصه تا پیش از تعطیلات نوروز 94 شد و گفت: تعریض و روکش آسفالت جاده های قشم با هدف آسان و ایمن سازی تردد مسافران و گردشگران در جزیره در حال انجام است.

وی از شناسایی مشکلات چهار ورودی به جزیره قشم خبر داد و گفت: اسکله های لافت، درگهان و ذاکری و همچنین ورودی فرودگاه قشم تا پیش از نوروز برای ورود و خروج گردشگران تجهیز می شود و رفع مشکلات این چهار ورودی در دستور کار سازمان قرار دارد.

شعبانی فرد از ایجاد کمپینگ های جدید و مجهز در قشم خبر داد و یادآور شد: علاوه بر استفاده از کمپینگ های قبلی، جانمایی و ساخت کمپینگ های جدید در ساحل جنوبی جزیره در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت گردشگران گفت: با شناخت نقاط ضعف سال های گذشته، در ایام نوروز 94 امکانات و تجهیزات بهتری برای رفاه مسافران در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از تجهیز و ساخت نمازخانه، امکانات درمانی، رفاهی و اطلاع رسانی، استقرار غریق نجات در سواحل و افزایش مکان های اسکان مسافرین خبر داد

قشم