نخستین نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 95 کیش برگزار شد

در اولین نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی برنامه ریزی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست که با حضور دکتر مونسان، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان و روسای ادارت و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی و فعالان گردشگری در بخش خصوصی پنج شنبه 2 بهمن برگزار شد مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی به ویژه در شرایط کنونی کشور که بسیاری از کشورها در تلاش برای جذب گردشگران ایرانی هستند گفت: سال گذشته را به خوبی پشت سر گذاشتیم اما از آنجا که تامین رضایت مردم حد و مرزی ندارد باید در نوروز 95 در جزیره کیش خدمات مطلوبتری به گردشگران ارائه شود.

وی پیش بینی کرد با توجه به رفع تحریم ها امسال شاهد حضور گسترده تر مسافران در جزیره کیش باشیم و این امر می طلبد که برای برگزاری نوروزی باشکوه همه بخش ها با کمک هم تلاش مضاعف داشته باشند.

علی اصغر مونسان با تاکید بر این موضوع که در زمینه میزبانی از گردشگران چند موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: قیمت عرضه خدمات وکالاها در جزیره کیش نباید در ایام نوروز با دیگر ایام سال متفاوت باشد و افزایش یابد .

وی از ارگانهای نظارتی سازمان منطقه آزاد کیش و اصناف مختلف خواست با نظارت مداوم از افزایش قیمت ها که یکی از مهمترین عوامل ایجاد نارضایتی است جلوگیری کنند و ضمن برخورد قانونی با متخلفان فعالیت ها براساس دستورالعمل اصناف قیمت گذاری شده و به کیفیت کالاها و خدمات توجه ویژه ای شود.

دکتر مونسان عرضه بلیت شرکت هواپیمایی کیش در مسیرهای منتهی به کیش بر اساس نرخ دولتی را از جمله اقداماتی دانست که با نظارت شدید همچنان ادامه خواهد داشت تا در ایام نوروز علاوه بر ایجاد رقابت برای دیگر ایرلاین ها در راستای کنترل قیمت و افزایش خدمات، باعث رضایتمندی گردشگران شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: فروش بلیت های نوروزی از هم اکنون آغاز شده است تا مردم عزیز کشورمان بتوانند براحتی برای سفر به جزیره کیش برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه بر ایجاد فضای شادابی و نشاط در سطح شهر تاکید کرد وگفت: در ایام نوروز جزیره کیش دارای آب و هوایی مناسب است که در برنامه ریزیهای امسال تلاش می شود از این شرایط آب و هوا با برگزاری برنامه ها و جشن ها در هوای باز و خیابانهای شهر استفاده خوبی شود. اجرای جشن ها در سواحل غربی جزیره کیش علاوه بر ایجاد نشاط در خانواده ها باعث می شود ترافیک در سطح شهر کم شده و از پتانسیل های غرب جزیره نیز بهره برداری شود.

مونسان همچنین از معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش خواست همچون سال گذشته با همکاری بخش خصوصی  نسبت به برگزاری تورهای گردشگری به هندورابی نیز اقدام کنند. وی افزود: با توجه به اینکه امکانات اقامتی و تفریحی در هندورابی افزایش یافته امسال گردشگران می توانند سفری متفاوت را در هندورابی تجربه کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تامین آب شرب، برق، سوخت و مایحتاج عمومی را از دیگر مواردی خواند که همچون سالهای قبل باید برای میزبانی از گردشگران نوروزی در خصوص تامین و ذخیره سازی آنها برنامه ریزی شود.

وی از مسئولان بندرگاه، فرودگاه و کمپ های مسکونی خواست علاوه بر اجرای برنامه های مفرح در مبادی ورودی و خروجی در خصوص ورود و خروج خودروها و گردشگران، استقرار مسافران درکمپ ها و پیش بینی نیازهای بهداشتی و معیشتی آنان در ایام سفر به کیش تمهیدات لازم را بیندیشند.

علی اصغرمونسان در بخش اطلاع رسانی نیز با تاکید براهمیت وضوح نقشه های راهنما و دستورالعملها گفت: اطلاع رسانی به موقع و قابل درک برای همه اقشار جامعه از موارد مهمی است که باید در تهیه بسته های اطلاع رسانی و توزیع آن لحاظ شود.

وی از نهادهای درمانی مانند بیمارستان  و مرا کز بهداشت نیز خواست در ایام نوروز با بهره گیری از پزشکان متخصص به صورت شبانه روزی به گردشگران و شهروندان خدمات ارائه کنند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: کارکنان نیروی انتظامی نیز در نوروز امسال با رویی گشاده و لبخند برچهره، میزبان مسافران هستند و اعمال قانون با تذکر، امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود مگر در موارد خاص که ضرورت داشته باشد بر خورد جدی با متخلف صورت گیرد.  

وی با اشاره به حمایت های صدا و سیما در سالهای گذشته گفت: امسال نیز در ایام نوروز شاهد پخش برنامه های متنوع و مفرح از صداوسیمای مرکز کیش هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حقانی که به نمایندگی از امام جمعه کیش در این نشست حضور داشت نیز بر اهمیت اطلاع رسانی در دیگر شهرهای کشور تاکید کرد و افزود: با انجام اطلاع رسانی مناسب باید انگیزه های سفر به کیش را افزایش دهیم و ایجاد تنوع  و تحول در برنامه ها می تواند عامل خوبی برای جذب گردشگران نوروزی باشد. 

سرهنگی دهکی فرمانده ویژه انتظامی کیش هم با بیان اینکه ایام نوروز در جزیره کیش با خاطرات خوبی برای گردشگران همراه بوده است از فعالان گردشگری و اقتصادی خواست با حفظ اعتدال درکیفیت وکمیت عرضه کالاها و خدمات خاطره ای خوب برای گردشگران از سفر به کیش به جای بگذارند. 

در این نشست نماینده جامعه هتلداران کیش نیز ضمن تقدیر از تلاش های دکتر مونسان در عرضه بلیت هواپیمای کیش با نرخ دولتی گفت: امیدوارم فعالان اقتصادی درکیش به این موضوع توجه کنند که ایام نوروز زمان خوبی برای تبلیغ جزیره کیش است و نباید با گرانفروشی وکم فروشی درعرضه کالاها و خدمات باعث نارضایتی و تبلیغات منفی برای کیش شویم.

گفتنی است ارائه نظرات و بحث و تبادل نظر در خصوص برخی برنامه های نوروزی از دیگر بخش های نخستین نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 95 کیش بود.