نخستين جلسه ستاد نوروزي كيش در سال96 برگزارشد

در نخستين روز سال جديد، جلسه ستاد نوروزي كيش با حضورمعاونان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، نخستين جلسه ستاد نوروزي صبح امروز اول فروردين با حضور معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

بررسي آمار ورود وخروج گردشگران از مسير هاي هوايي ودريايي ، شرايط اسكان مسافران در كمپ هاي چادري و جابجايي آنها به كمپ بحران در شرايط بارندگي ، روند  نظارت بر عرضه كالاها درمراكز تجاري و مواد غذايي و اقلام ضروري در نقاط مختلف جزيره كيش وچگونگي اجراي برنامه هاي شاد فرهنگي و جنگ هاي شاد نوروزي ، بررسي شكايات و نقطه نظرهاي مسافران از طريق سامانه هاي نظر سنجي و پرسشگران سطح جزيره در جهت افزايش رضايتمندي گردشگران ، و ارائه مسيرهاي جديد جهت خودروهاي ورودي و خروجي بندركيش با هدف تسهيل تردد مسافران در مبادي ورودي ، از مهم ترين مباحث مطرح شده در اين نشست بود.

موسوي مديرعامل شركت بنادر و فرودگاه هاي منطقه آزاد كيش در اين نشست از افزايش 25 درصدي ورود گردشگر در روزهاي پايان سال خبر داد و گفت : از 26 تا 30 اسفند در مسير هاي دريايي و هوايي  57 هزار و 290  مسافر وارد جزيره كيش شده است كه نسبت به مدت مشابه پارسال بيش از25 در صد افزايش داشته است.

مديرعامل شركت بنادر و فرودگاه هاي منطقه آزاد كيش با بيان اينكه امسال با افزايش شناورها، ظرفيت جابجايي مسافران مسير دريايي از 1100 صندلي به 1915 صندلي افزايش يافته است تصريح كرد: ايجاد اين زيرساخت ها تاثير مستقيمي بر افزايش ورود گردشگران مسير دريايي داشت به گونه اي كه از 26 تا 30 اسفند آمار مسافران ورودي 19 هزار و 298 نفر بود كه بيش از 55 درصد افزايش را نسبت به سال گذشته نشان مي داد.

لازم به ذكر است آمار گردشگران ورودي مسير دريايي در مدت مشابه پارسال 12 هزار و 379 گردشگربود.  

موسوي همچنين به تاخير و يا توقف حركت شناورها و لندينگ كرافت ها به دليل شرايط جوي و بارندگي اشاره كرد و گفت: به محض بهتر شدن شرايط جوي حركت شناورها آغاز شد بطوريكه تاساعت 9 صبح امروز تمامي خودروها و مسافران مسير دريايي از بندرچارك به سمت جزيره كيش حركت كرده و هيچ خودرويي در اين بندر معطل نمانده است .

وي با اشاره به اتمام عمليات اجرايي ساختمان كاپوتاژ و اجرائيات در محوطه بندر كيش گفت : ساختمان اجرائيات آماده بهره برداري است و كاپوتاژ هم تا يك ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد ضمن اينكه يك پاركينگ 5 هزار متر مربعي هم در محوطه بندر جزيره كيش ساخته شده است.

موسوي ازايجاد يك مسير جديد جهت ورود و خروج خودروهاي  شخصي گردشگران به محوطه بندر خبر داد و افزود: با توجه به توسعه موج شكن شرقي يك مسيرمناسب جهت تردد سهل خودروهاي شخصي براي ورود وخروج به بندرايجاد شده است كه با همكاري راهنمايي و رانندگي تمهيدات ترافيكي لازم هم انديشيده و محدوديت هاي لازم اعمال شده است كه به زودي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

وي با اعلام اينكه در اين مدت با 314 پرواز ورودي داخلي از مسير دريايي 37 هزار و 715 مسافر به كيش سفر كرده اند گفت : ورود گردشگران مسير هوايي نيز با رشد 14 و نيم درصدي همراه بوده است چرا كه سال گذشته در اين مدت  32 هزار و 935 مسافر با پروازهاي داخلي از استان هاي مختلف كشور وارد جزيره كيش شدند.

همچنين پرهام جانفشان مدير عامل شركت عمران ، آب و خدمات كيش با اعلام اينكه از 25 اسفند تا كنون حدود 7 هزار نفر در كمپ هاي چادري كيش مستقر شده اند و يك هزار و 880 چادر اشغال شده است گفت: امسال ترافيك پروازها در فرودگاه بسيار زياد بود و گاه تا ساعت 2 بامداد مسافران وارد جزيره كيش مي شدند. با اين وجود سيستم ناوگان حمل ونقل شهري در مبادي ورودي بندر و فرودگاه براي ارائه خدمات به گردشگران حاضر بوده و در سريعترين زمان ممكن گردشگران را به نقاط مختلف شهر و اماكن اقامتي انتقال مي دادند.

جانفشان افزود: امسال در راستاي ارائه خدمات مطلوب تر به گردشگران بيش از 60 دستگاه ميني بوس به ناوگان حمل ونقل شهري كيش افزوده شده است.

به گفته مدير عامل شركت عمران، آب و خدمات ، علاوه بر زيباسازي فضاي شهري و آراستن معابر وميادين به گل هاي زيبا  ، بهينه سازي مبلمان شهري و تلاشي گسترده در جهت حفظ نظافت و آراستگي كيش در نقاط مختلف به ويژه نوار ساحلي و اماكن پر تردد شهري، برپايي جایگاه ويژه برنامه هاي نوروزي در نقاط مختلف كيش هم از ديگر فعاليت هايي بود كه امسال با برنامه ريزي مناسب بخوبي انجام شد تا گردشگران بتوانند از برنامه هاي شاد و سرگرم كننده  نوروزي  لذت ببرند.

دكتر جيرفتي معاون اقتصادي وسرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش نيز با اشاره به اينكه بارندگي سبب كندي روند انتقال خودروهاي شخصي به كيش شده است تاكيد كرد : در چنين شرايطي مي بايست زمينه تردد سريع كاميون هاي حامل آب و اقلام ضروري فراهم شود تا گردشگران حاضر در جزيره كيش براي تهيه اين اقلام هيچ مشكلي نداشته باشند.

دكتر رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش نيز با بيان اينكه امسال برنامه هاي فرهنگي وسرگرم كننده در نقاط مختلف جزيره كيش با اسقبال گسترده گردشگران همراه بوده است از اجراي موسيقي سنتي  و مسابقه هاي مهيج و شاد ويژه گروه هاي سني مختلف در پارك ساحلي مرجان وماهيگير خبر داد.

وي با اشاره به  فعاليت هاي گسترده نظارتي در بخش هاي مختلف گفت : بيش از 1 هزار و 632 مورد بازرسي در مركز توسعه  سلامت كيش  و 127 مورد هم در واحد نظارت بر كالاهاي ورودي انجام شده است تا اقلام ومواد مصرفي با كيفيت خوب در اختيار گردشگران قرار گيرد.

وي با اعلام اينكه واحد دامپزشكي معاونت فرهنگي و اجتماعي بر ورود و عرضه فراواردهاي هاي خام دامي نظارت گسترده اي دارد گفت : دراسفند و  روزهاي پيش از آغاز سال نو  261 كيلو گوشت ومواد خام دامي از سردخانه هاي برخي فروشگاه ها كشف و معدوم شد.

معاون فرهنگي واجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش همچنين از آمادگي كامل بيمارستان و هلال احمر كيش براي ارائه خدمات مطلوب درماني به گردشگران نوروزي خبر داد و گفت : از 25 تا 30 اسفند در  20 ايستگاه هلال احمر به 836 مراجعه كننده و در بيمارستان كيش به 11 هزار و 186 مراجعه كننده خدمات درماني ارائه شده و53 مورد نيز بستري بيماران در بيمارستان كيش گزارش شده است . در اين مدت 1هزار و 632 نفر نيز به مركز توسعه سلامت مراجعه كرده اند. در 55 مورد هم براي ارائه خدمات درماني آمبولانس هاي مركز اورژانس بيمارستان به نقاط مختلف شهري اعزام شده اند.

رضواني با اشاره به تمهيدات لازم براي تامين آرد و آب شرب مورد نياز گردشگران وساكنان در ايام نوروز گفت : در اين مدت 116 هزارمتر مكعب آب و 95 تن آرد مصرف شده است.

وي افزود: ميانگين مصرف روزانه آب در اين مدت 23 تا 25 هزار متر مكعب بوده است وبا توجه به اينكه در مخازن ذخيره سازي آب در حدود 34 هزار متر مكعب آب ذخيره شده است ساكنان و گردشگران بايد در مصرف آب شرب دقت بيشتري داشته باشند.

روح الله مهدي نژاد مدير روابط عمومي وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه همدلي و تعامل معاونت ها و واحد هاي مختلف سازمان منطقه آزاد كيش وساير نهادهاي اجرايي، امسال نوروز پرباري را دركيش رقم خواهد زد.

 مدير روابط عمومي سازمان منطقه آ زاد كيش از تهيه و تدوين كتابچه ها و نقشه هاي راهنماي گردشگري براي استفاده بهينه مسافران نوروزي از امكانات تفريحي و اقامتي و جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش خبر داد و افزود: اطلاع رساني گسترده به هموطنان و معرفي شايسته  امكانات و جاذبه هاي گردشگري اين منطقه آزاد يكي از راهكارهاي مهم در جهت افزايش جذب گردشگران است كه امسال به لطف خداوند در بهترين شكل ممكن در جزيره كيش اجرا شده است.

وي با ابراز خرسندي از استقبال كم نظير گردشگران و ساكنان از ويژه برنامه نوروزي و جشن تحويل سال در كيش گفت : با توجه به نقش مهم رسانه ها اطلاع رساني گسترده با هدف آگاهي بخشي به گردشگران براي استفاده مطلوب از امكانات و رشد صنعت گردشگري در اولويت برنامه هاي ما قرار گرفته كه بدون شك پخش برنامه هاي گردشگري جزيره كيش از شبكه هاي سراسري و اطلاع رساني گسترده و به موقع در رسانه ها و سايت هاي خبري ، بسياري از هموطنان را ترغيب مي كند تا براي گذراندن نوروزي شاد و خاطره انگيز به كيش سفر كنند. 

يگانه پويا مدير ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان منطقه آزاد كيش نيز با بيان اينكه امسال گردشگران زيادي با ارسال پيام هاي مكتوب و صوتي از خدمات مطلوب گردشگري در جزيره كيش تشكركرده اند گفت: از 25  تا 30 اسفند تنها 23 مورد شكايت تلفني و يا مراجعه حضوري داشتيم كه نسبت به سال قبل كمتر بوده است. ضمن اينكه اين ميزان انتقاد و شكايت براي آمار ورودي 60 هزار گردشگر رقم بسيار كمي است اگرچه اميدواريم با تلاش بيشتر تمام بخش ها، در روزهاي آينده آمار شكايات به صفر برسد.

 دكتر رضانيا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از اجراي گسترده طرح بازرسی های نوروزی در اسفند سال 95 خبر داد و گفت : از ابتدای اسفند تا پايان اين ماه وآغاز سال جديد بیش از 14 هزار و 500 کیلو مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از فروشگاه ها جمع آوري و معدوم شد.

وي با بيان اينكه در ایام نوروز نيز بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی با حساسیت بیشتری  اعمال خواهد شد و همه متصدیان ملزم به رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی هستند افزود: بازرسان این مرکز در روند بازدید مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته شامل آب میوه ، شکلات ، روغن و بیسکویت را ضبط و پس از هماهنگی های لازم جمع آوری و معدوم کردند.

دكتررضانیا با تاكيد بر لزوم توجه جدي مردم به  تاریخ تولید و انقضا و همچنین شماره پروانه بهداشت درج شده از سوي وزارت بهداشت بر روی بسته های غذایی و نوشیدنی ابراز اميدواري كرد : در كنار نظارت گسترده واحد هاي بازرسي ، توجه ودقت مردم به تاريخ مصرف مواد غذايي و بهداشتي بودن آن سلامت گردشگران و ساكنان كيش را تضمين كند.

وي تصريح كرد: تاریخ انقضا درج شده بر روی محصولات تولیدی به منزله آخرین روز استفاده از آن ماده غذایی است و بعد از گذشت این تاریخ، مردم نباید از این محصول استفاده کنند.

دكتر تقي تهراني مدير عامل موسسه آموزشي علوم و فنون كيش نيز از فعاليت 25 تيم پرسشگر در نقاط مختلف كيش براي ثبت نظرها و پيشنهادات و انتقادات گردشگران نوروزي خبر داد و گفت : 50 پرسشگر در قالب 50 تيم  در 12 نقطه جزيره كيش مستقر شده اند كه تا كنون در نظر سنجي از گردشگران  بيش از 2هزار و 380 فرم نظرسنجي تكميل شده است.

به گفته وي حمل و نقل شهري ، نظافت نواحي ساحلي، كيفيت نامناسب صندلي هاي تالار شهر و نرخ كنسرت هاي شبانه از جمله نکات منفي بود كه برخی از گردشگران در اين نظر سنجي ها به آنها اشاره كرده اند. 

لازم به ذكر است جزيره كيش به عنوان قطب مهم گردشگري كشور سالانه پذيراي بيش از 1 ميليون و 800 هزار گردشگرداخلي وخارجي است كه بسياري از آنهاتعطيلات نوروز رابرا ي سفر به اين جزيره زيباي مرجاني انتخاب مي كنند.