استاندار سیستان و بلوچستان:

میزبانی چابهار در بازی های ملی از اهداف توسعه ای ورزش است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزبانی چابهار در بازی های ملی از اهداف توسعه ای ورزشی در این خطه از ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند طرح ملی ورزشی در چابهار اظهار داشت: چابهار ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه ورزش دارد که باید از این داشته با برنامه ریزی دقیق و جامع محور بهترین استفاده را برد.

وی خواستگاه کریکت را سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: با توجه به چنین ریشه تاریخی نباید گذاشت بیش از این ورزش در چابهار دیده نشود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان که از نخسیتن زمین کریکت کشور در چابهار بازدید می کرد، اضافه کرد: برگزاری بازیهای ملی، بین المللی و اشاعه این ورزش درتمامی نقاط دنیا از اهداف ما برای ورزش چابهار است و باید مسوولان ورزش اکنون که خواست استانی است از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

هاشمی ترویج ورزش درشهرهای جنوبی استان و سوق دادن جوانان به ورزش حرفه ای را زمینه ساز تقویت روحیه و افزایش نشاط و شادابی در جامعه به ویژه قشر جوان دانست و گفت:رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در سفر به چابهار  بر لزوم توجه مقامات وزارت ورزش و جوانان به مقوله ورزش های بومی و تخصصی در این منطقه تاکید جدی داشت و گفت: "بدون شک نقش ورزش حرفه ای در گسترش وحدت پایدار برای هیچ کس قابل انکار نیست. یکی از راه های مهار ناهنجاری های اجتماعی توسعه ورزش است که در صورت عملیاتی شدن زمینه بروز استعدادهای جوانان جویای نام فراهم می شود. امیداوارم هرچه سریعتر ورزش استان سیستان و بلوچستان به جایگاه اصلی خود برسد تا شاهد رشد بیشتر این خطه باشیم. "

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار سیستان و بلوچستان در این بازدید از دو طرح ورزشی زمین در دست احداث کریکت و سالن ورزشی چند منظوره چابهار بازدید کرد.

عملیات اجرایی زمین ورزشی کریکت چابهار با ۳۵ درصد رشد فیزیکی و صرف هزینه ۲۰۰ میلیون تومان از سال ۹۰ آغاز شد که تا پایان این طرح ملی شش میلیارد تومان دیگر نیاز است.

نخسیتن زمین کریکت کشور در فضایی به متراژ ۱۴ هزار متر مربع و سه هزار متر مربع سازه های ساختمانی آن ساخته می شود که می تواند سه هزار نفر از علاقه مند به این ورزشی بومی و کهن منطقه را میزبانی کند.


چابهار