مهندس کشت پور با سفیر مالزی در ایران دیدار کرد

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سفیر مالزی در ایران در نشستی به بررسی راهکارهای همکاری دو جانبه کیش مالزی پرداخت.

بهگزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، رسول کشت پور در ایننشست با اشاره به مشترکات ایران و مالزی و اینکه روابط دو کشور هیچ گاه دستخوشتعیییرات اساسی نبوده است، دیدار با سفیر مالزی را بهترین فرصت برای تبادل تجربههای دو کشور دانست.  

تبادلگردشگر میان کیش و مالزی، پیشنهاد خواهرخوانندگی کیش و پنانگ، سرمایه گذاری سرمایهگذاران مالزی  در پروژه های کیش و جابجایی زوار مالزیایی از کیش به مکه بهجای دوبی و کراچی  از  عناوین مورد مذاکره مطرح شده توسط مشاور مدیرعاملسازمان منطقه آزاد کیش با سفیر مالزی بود.  

درادامه این نشست سفیر مالزی با اشاره به  اینکه کیش اولین جایی از ایران استکه به آن سفر کرده است  گفت: از بدو ورود  به جزیره تحت تاثیر جاذبه هاو  پیشرفت های کیش قرار گرفته است.   

راجا نوشیروان زین‌العابدینبا اشاره به پتانسیل های ویژه جزیره، تاکید کرد: خواهرخواندگی کیش با یکی ازشهرهای مالزی را به صورت جدی بررسی خواهیم کرد.

 وی شروع همکاری دو کشور را نیاز به  تبادل تجربه و  اطلاعات علمی دانستو گفت: ایران مانند مالزی در توریست داخلی بسیار قوی است اما از کمبود جریاناطلاعات صحیح در فضای جهانی رنج می برد.

سفیرمالزی در ایران تاکید کرد: ایران نیاز به اطلاع رسانی موثر  در زمینه معرفیفرصت های سرمایه گذاری خود در سطح جهان دارد.

راجانوشیروان زین‌العابدین با اشاره به اتفاقات رخ داده در منطقه و تاثیر آن در روحیهمردم جهان  گفت: ایران چنان در فضای جهانی دچار ضعف تبلیغاتی است که خارجیهایی که وارد ایران می شوند از سطح امنیت این کشور شگفت زده می شوند.

ویتصویرسازی مثبت از ایران را از ملزومات جذب سرمایه گذار و گردشگر به ایران ذکرکرد.  

سفیرمالزی در ایران با بیان اینکه توسعه گردشگری در هر کشوری نیاز به حمایت همه جانبهدولت دارد افزود: بسیاری از تورگردانان شاغل در کووالامپور ایرانی هستند که می توان از این توانایی ها آنان در جذب گردشگر به ایران  بهره برد. 

ویدر ادامه اضافه شدن سفر کیش به بسته های مسافرتی تورهای مسافرتی مالزی به دوبی رایکی از راه حل های جذب گردشگر مالزیایی به ایران ذکر کرد.

درپایان مهندس کشتپ ور یادآور شد: برنامه ریزی برای برگزاری شب کیش در مالزی ازاقدامات در دست سازمان برای شناساندن ظرفیت های کیش به مردم مالزی است.

گفتنیاست ایجاد مدارس هتل داری توسط بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.