مهندس مونسان در آيين گشايش دوازدهمين كنگره آسيايي اورولوژي:

برگزاري اين كنگره باحضور پزشكان و متخصصان اورولوژي از كشورهاي مختلف، برگ زرين ديگري بر ديباچه دانش پزشكي كشور است مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درمراسم افتتاح دوازدهمين كنگره آسيايي اورولوژي برگزاري اين همايش باحضور صدها نفراز پزشكان و متخصصان اورولوژي از كشورهاي مختلف، را برگ زرين ديگري بر ديباچه دانش پزشكي كشوردانست.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مهندس مونسان درآيين افتتاح دوازدهمين كنگره آسيايي ارولوژي ضمن عرض خير مقدم به حضرت حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري، رئيس دفتر بازرسي دفتر مقام معظم رهبري–دكتر نجفي، مشاور رئيس جمهور و دبير ستاد هماهنگي اقتصادي و همچنين مديران و معاونين نهادها و سازمان ها ، دانشمندان، متخصصان و پزشكان كه با هدف تبادل تجربيات علمي و تخصصي به جزيره كيش سفركرده اند گفت :اينجانب به سهم خود- بسيار خوشنودم كه افتخار حضور در اين جمع علمي را يافته‌ام- و اميدوارم نتايج حاصل از اين كنگره بين‌المللي و كارگاه‌هاي آموزشي آن به پيشرفت دانش اورولوژي و بهبود روش‌هاي پزشكي در زمينه تشخيص و درمان بيماري‌هاي اورولوژيك بيانجامد.

وي افزود: كشور بزرگ ايران با پيشينه علمي قوي- بويژه در علوم پزشكي- سهم بزرگي در خصوص فراگيري علم طب در طول تاريخ دارد و از آنجا كه حكيم عاليقدري مانند ابن سينا- قريب به هزار سال قبل دلايل علمي بسياري براي انواع بيماري‌ها كشف كرد و تلاش او براي شفاي دردمندان آن دوران، گنجينه ارزشمندي براي اطباء و پژوهشگران، در قرون گذشته بوده و هست.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش سلامت و درمان را از نخستين نيازهاي بشر دانست و گفت : امروزه يكي از مهم‌ترين ارزيابي‌هاي توسعه يافتگي كشورها نيز توجه به بهداشت، پيشگيري، درمان و مراقبت هاي پزشكي است.

وي با اشاره به كنگره‌هاي علمي پزشكي كه به منظور تبادل اطلاعات و بررسي هاي چند جانبه شكل مي‌گيرند گفت : در حال حاضر بدليل ارتباطات گسترده‌اي‌كه با توسعه حمل ونقل و كاهش فاصله‌ها بين مردم سراسر دنيا بوجود آمده است، ديگر هيچ مرزي برابر بيماري‌ها وجود ندارد و خطر آنها در يك محدوده جغرافيايي تعريف نمي‌شود.

مهندس مونسان درتكميل اين موضوع گفت : برگزاري اين كنگره ها مي‌تواند درمقابله با بيماري‌ها و حل بسياري از معضلات درمان و توسعه سلامت امروز جهان– بويژه دركشورهاي در حال توسعه– نقش شايسته‌اي ايفا نمايند.

وي برگزاري كنگره آسيايي اورولوژي با حضور صدها پزشك و متخصص اورولوژي از كشورهاي مختلف را برگ زرين ديگري بر ديباچه دانش پزشكي دانست كه براي جامعه بشري، كاهش دردهاي بيماران را به همراه خواهد داشت .

مهندس مونسان گفت : اين كنگره در دوره‌هاي گذشته در كشورهاي ژاپن، هندوستان ،تايوان و تايلند برگزار شده و اين نخستين بار است كه اين رويداد تاثير گذار، با حضور صدها پزشك متخصص از كشورهاي مختلف، در ايران و در منطقه خاورميانه برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه جزيره كيش نخستين منطقه آزاد كشور است تاكيد كرد : كيش با بهره‌مندي از بهترين امكانات و تاسيسات گردشگري، يكي از مناطق برگزيده براي برگزاري نشست‌هاي بزرگ و مهم بين‌المللي و منطقه‌اي است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درادامه با اشاره به اقدامات  انجام شده درخصوص استفاده از توان داخلي درتامين زيرساخت ها به منظور جذب سفرهاي سالانه ششميليون گردشگر به اين جزيره، افزود: جزيره كيش با طبيعتي بي نظير، امكان تبديل شدن به يكي از سالم‌ترين مقاصد سفرهاي حلال به ويژه براي گردش‌هاي تفريحي خانواده‌ها را دارد.

وي افزايش ظرفيت‌هاي حمل و نقل هوايي و دريايي، ساخت نيروگاه جديد برق و توسعه توليد آب شيرين، ساخت شبكه سراسري و تصفيه خانه فاضلاب، توسعه فضاهاي تفريحي و گردشگري و ده‌ها پروژه عمراني بزرگ و كوچك ديگررا در راستاي دستيابي به همين هدف از اقدامات انجام شده در منطقه آزاد كيش عنوان كرد.

مهندس مونسان گفت : با توجه به مسن شدن جوامع و افزايش اميد به زندگي در كشورها، گردشگري سلامت در حال تبديل شدن به اولويت اول گردشگري جهان است.

وي با اشاره به توسعه خدمات پزشكي و حضور بسياري از پزشكان حاذق و صاحب نام دركشورمان تاكيد كرد: امكان درمان بسياري از بيماري هاي صعب‌العلاج درايران وجود دارد، اين در حالي است كه هزينه درمان در كشور ما 5/1 تا 2 برابر كمتر از كشورهاي اروپايي و امريكا است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از اجراي طرح گردشگري سلامت به عنوان يكي از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد كيش براي توسعه گردشگريخبرداد وافزود:جزيره كيش بدليل برخورداري از قوانين مناطق آزاد و عدم نياز به صدور رواديد براي گردشگران، بهترين فرصت را براي جذب گردشگران سلامت دارد.

وي ادامه داد : در اين راستا و به منظور آزمودن توانايي كيش در جذب اين گردشگران با توسعه فيزيكي بيمارستان كيش و تجهيز و تامين امكانات مطلوب خدمات در اين مركز درماني، نتايج مطلوبي از رضايت بيماران بدست آمده است .

به گفته مهندس مونسان راه اندازي نخستين بيمارستان تخصصي توسط بخش خصوصي در جزيره كيش، با هدف جذب گردشگران سلامت،  نيز نشان داده  كه اين منطقه مي تواند و بايد از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي خود در اين زمينه استفاده بهينه كند.

وي تعريف كاربري شهرك سلامت در بخشي از اراضي كيش، تسهيل سرمايه گذاری، دعوت از بخش خصوصي براي سرمايه گذاري و تامين امكانات براي حضور پزشكان متخصص را بخشي از برنامه توسعه گردشگري سلامت در جزيره كيش عنوان كرد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش درپايان ازدكتر حسيني رئيس كنگره آسيايي اورولوژي و نايب رئيس انجمن اورولوژي آسيا به خاطر تلاش هاو زحماتش در برگزاري موفقيت آميز اين كنگره تشكر و قدرداني كرد.

وي همچنين با آرزوي سلامتي و توفيق روزافزون از درگاله خداوند متعال براي همه ميهمانان  ابراز اميدواري كرد : حضور پزشكان متخصص حاضر در اين نشست بزرگ علمي، موجب ايجاد همگرايي بيشتر و عميق‌تر بين جوامع پزشكي كشور ها شده و نتايج برگزاري اين كنگره بتواند با شايستگي پيامدهاي مطلوبي در علم پزشكي به همراه داشته باشد.

گزارش تصویری