مهر ماه، آغاز پایش دلفین های اطراف جزیره کیش

با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و انجمن طرح سرزمین من، پروژه پایش دلفین های اطراف جزیره کیش مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از تابناک هرمزگان، مدیر عامل انجمن طرح سرزمین اظهار داشت: پروژه پایش دلفین های اطراف جزیره کیش حداقل بین سه تا پنج سال به طول خواهد انجامید.

حامد مشیری افزود: این پروژه طی چندین فاز و با اهداف مختلف انجام خواهد شد تا در نهایت بتوانیم اطلاعات جامعی در خصوص پراکنش و وضعیت جمعیت دلفین های اطراف جزیره کیش به دست آوریم.

وی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از انجام این پروژه محیط زیستی خبر داد و گفت: تا کنون چندین جلسه به منظور انجام مذاکرات لازم با این سازمان برگزار کرده ایم.

این فعال محیط زیستی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از اوایل مهرماه امسال پروژه پایش دلفین های اطراف جزیره کیش آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نخستین فاز این پروژه، پراکنش جمعیت دلفین های اطراف جزیره کیش به طور کامل بررسی خواهد شد و سپس تک تک آنها تگ گذاری می شوند.

مشیری خاطرنشان کرد: پایش دلفین های جزیره کیش نیز همچون پروژه پایش دلفین های پارک ملی دیر- نخیلو از طریق عکاسی از باله دلفین ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلفین های اطراف جزیره کیش از گونه گوژپشت به شمار می روند بیان کرد: دلفین های گوژپشت در آبهای ایران، امارات، عمان، هند، پاکستان، سریلانکا و تانزانیا زندگی می کنند و به طور کلی می توان گفت که جمعیت دلفین های گوژپشت در دریای عرب در حدفاصل دریای عمان تا اقیانوس هند بیشترین تمرکز را دارد.