منطقه آزاد کیش، قطب مهم فعالیت های اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به منظور سرمایه گذاری های مشترک و توسعه مناسبات دو جانبه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست انصاری لاری با معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری کیش و توانمندی های مجموعه تامین اجتماعی به ویژه شستا تصریح کرد با امضای این تفاهم نامه دو طرف از همه توان و پتانسیل خود جهت گسترش همکاری های همه جانبه استفاده می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تبیین برنامه ها و راهبردهای پیش رو در کیش افزود: منطقه آزاد کیش با همه توان آماده تسهیل امور جهت ارتقاء همکاری ها و تبدیل کیش به مرکز مهم فعالیت های تامین اجتماعی شستا به عنوان فعال بزرگ تجاری و اقتصادی کشور در ابعاد داخلی و بین المللی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت های مهم منطقه آزاد کیش و گروه شستا تصریح کرد: این تفاهم نامه به منظور بهره مندی دو سویه از پتانسیل های ارزشمند مجموعه بزرگ تامین اجتماعی، بانک رفاه، فعالان حوزه دارو و درمان و گردشگری شستا و منطقه آزاد کیش منعقد شد.

مرتضی لطفی با اشاره به سفر اخیر هیات عالی شستا به کیش و حسن همکاری ها با مدیران منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، شستا مصمم به تعمیق روابط و اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه با تشکیل کمیته های اجرایی و راهبردی در اسرع وقت است.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی هم تاکید کرد: این سازمان با دارا بودن 42 میلیون بیمه شده هیچ بودجه دولتی ندارد و سازمانی مردم نهاد است که مشمول تحریم ها نمی شود بر همین مبنا می تواند نقش مهمی در تامین نیازهای مختلف مردم در برهه حساس کنونی داشته باشد.

محمد حسین مهدوی عادلی با اشاره به مطالبات 180 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت تصریح کرد: به طرق مختلف درپی کاهش این مطالبات از جمله خواستار دریافت میدان گازی کیش به عنوان بخشی از مطالباتمان از دولت هستیم.

وی از آمادگی تامین اجتماعی برای تبدیل کیش به مرکز توریسم درمانی با مشارکت مجموعه های تابعه از جمله شستا و هلدینگ گردشگری خبرداد.

سهمانی مدیرعامل بانک رفاه نیز در این نشست با اشاره به اراده لازم بین مسئولان دو طرف برای گسترش همکاری ها در بالاترین سطح گفت: بانک رفاه در راستای توسعه همکاری ها در مناطق آزاد به ویژه کیش اماده گسترش نقش آفرینی خود است و ضروری است مدیران عالی منطقه با رفع برخی محدودیت های موجود، شرایط بهتری را برای فعالیت بیشتر تامین اجتماعی به ویژه بانک رفاه فراهم کنند.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل شستا منعقد شد.

این تفاهم نامه با هدف تدوین چارچوب واحد و جامعی برای بهره‌گیری از تسهیلات مقرراتی، شرایط مساعد و توانمندی‌های ویژه و صلاحیت‌های قانونی طرفین به منظور فراهم سازی زمینه های لازم برای توسعه مناسبات امضا شد.

به اشتراک گذاری دانش فنی، ارتباطاتی، تجارت و به طور کلی مزایای نسبی و رقابتی هر یک از طرفین به ویژه در عرصه داخلی و بین المللی با هدف توسعه سرمایه گذاری در جزیره کیش از مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) دفاتر شرکت‌های فعال خود از جمله دفاتر شرکت های بازرگانی، گردشگری، کشتیرانی، دریانوردی و صنعتی به ویژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را به منظور بهبود مراودات و بهره‌مندی از مزایای جزیره کیش در این منطقه آزاد مستقر و فعال می کند.

انتقال و توسعه فناوری در حوزه های گوناگون شامل صنایع با فناوری پیشرفته (High tech)، گردشگری، بازرگانی و تجارت و حوزه‌های صنعتی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی و حوزه کشتیرانی و دریانوردی ازجمله مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

برگزاری کنفرانس ها، نشست ها، جلسات کسب و کار و مذاکره و به طور کلی هرگونه رویداد داخلی و بین المللی شستا در جزیره کیش، مشارکت و سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پروژه های زیرساختی و سرمایه‌گذاری جزیره کیش، عرضه ی محصولات و کالاهای تولیدی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بورس کالای کیش و بازگشایی دفتر کارگزاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درکیش از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.