دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد:

مناطق آزاد میانبری برای کاهش بوروکراسی/ جذابیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی منطق آزاد گفت: بوروکراسی اداری یکی از موانع کسب وکار در سرزمین اصلی به حساب می‌آید که ما کوشش کرده‌ایم در مناطق آزاد این امر را به حداقل برسانیم.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مناطق آزاد به دلیل مزیت‌هایی همچون معافیت مالیاتی، معافیت قوانین گمرکی، ویزا ، قانون کار و مقررات پول و بانکی باعث افزایش جذابیت برای سرمایه گذاری در این مناطق شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با آماده‌سازی زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه‌ها، شبکه حمل و نقل ریلی، جاده‌ایی و دریایی هزینه سرمایه گذاری کاهش و حاشیه سود را افزایش می‌یابد که این امر سبب رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی در این مناطق می‌شود و در نهایت احتمال سرمایه‌‌گذاری در سرزمین اصلی را افزایش می‌یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: بوروکراسی یکی از موانع کسب و کار در سرزمین اصلی به حساب می‌آید که ما کوشش می‌کنیم دراین مناطق بوروکراسی رابه حداقل برسانیم.

ترکان در ادامه به مزیت اقتصادی مناطق آزاد اشاره و بیان داشت: هر منطقه بنابر مزیت خود جذابیتی برای سرمایه‌گذاران دارند به طور مثال چابهار در زمینه پتروشیمی، صنعت فولاد و به عنوان کریدوری برای ارتباط از اقیانوس هند به افغانستان و آسیای میانه به حساب می‌‌آید.

وی در ادامه افزود: قشم منطقه‌ای با محوریت صنایع نفتی، فولاد و صنایع انرژی بر است. همچنین کیش در زمینه گردشگری و پشتیبانی از سکوهای حفاری فعالیت دارد.

ترکان در پایان به مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند اشاره و بیان داشت: اروند با قرارگیری در استان خوزستان و قسمت جنوبی عراق که هر دو منطقه نفت خیز هستند می‌توانند بر روی تجهیزات نفتی فعالیت کنند، همچنین انزلی درحوزه ارتباط با روسیه و حوزه خزر، ارس حوزه قفقاز و ماکو همکاری با ترکیه را در دستور کار خود دارد.