معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش:

ممیزی و سرشماری املاک و جمعیت هم زمان در کیش درحال انجام است

رامين افشاري گفت: با اجرای طرح مميزي املاك ،جمعيت و اصناف، واحدهاي مسکونی و تجاری در جزیره كدگذاري شده وانجام هرگونه نقل و انتقال اين واحدها تنها با این کدها انجام مي شود

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، معاون عمرانی و زیربنایی سازمان با تاکید بر اینکه جمع آوری اطلاعات ممیزی و سرشماری املاک و جمعیت به طور هم زمان با استفاده از 5 فرم انجام می‌شود، گفت: فرم اول  شامل اطلاعات ملک حاوی کد مجتمع‌ها و بلوک‌های مسکونی به طور کلی، فرم دوم شامل اطلاعات ساختمان‌های مجتمع به طور مجزا، فرم سوم شامل اطلاعات واحدهای آپارتمان و فرم چهارم و پنجم مربوط به  اطلاعات مالکین و جمعیت است.

رامين افشاری  تاکید کرد: با انجام عملیات سرشماری  این اطلاعات به شکل دسته بندی شده بر اساس بلوک، محله یا مجتمع، ناحیه و منطقه به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه قانون نوسازی و عمران شهرداری ۵ سال یکبار شهرداری‌ها را به انجام طرح ممیزی املاک و جمعیت ملزم کرده است افزود:  برخلاف شهرداری‌ها وظیفه حاکمیتی سازمان‌های مناطق آزاد اقتضا می‌کند که برای حوزه‌هایی نظیر بهداشت، آموزش پرورش برنامه ریزی کند و انجام این وظیفه نیازمند جمع آوري اطلاعات جامع و کامل است.

مهندس افشاری  آمارگیری خانه‌های بی‌سکونت را از ویژگی‌های این طرح دانست و گفت:  این مساله سازمان منطقه آزاد کیش را در  برنامه ریزی برای ساخت مدارس و درمانگاه‌ها و توزیع امکانات فضای سبز، ورزشی، بهداشتی و همچنین تامین زیرساخت‌های آب و برق و انرژی در مناطق پر جمعیت جزیره یاری می‌کند.

وی افزود:  این طرح از ۲۵ آذر ماه و با آمارگیری و کد دهی بلوک‌های گردشی و بلوک‌هایی که با خیابان محصور شده‌اند آغاز شده است.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد با اشاره به اینکه طرح مراجعه ممیزان به درب منازل  نیز از ۳دی ماه شروع شده است گفت:  سرشماری توسط دونفر ملبس به لباس فرم و دارای کارت شناسایی ممهور به مهر سازمان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرم‌ها ۲۴ ساعت زود‌تر به منازل ارایه می‌شود گفت: پس از ۲۴ ساعت ممیزان برای بررسی و سرشماری مدارک ساکنین و تحویل فرم‌ها به منازل مراجعه خواهند کرد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد كيش تاكيدكرد: با اجرای طرح مميزي املاك و جمعيت و اصناف هر واحد مسکونی و تجاری در جزیره صاحب کدی منحصربفرد مانند کد ملی می شود که هر نقل و انتقال و اقدامی در مورد واحد به شکل اجباری با این کد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تکمیل بستر جی‌ای اس با ضريب اطمينان بالای ۹۰ درصد هستیم گفت: اطلاعات مکان محور بر روی سیستم جی‌ای اس تعبیه و برای امور زیربنایی نظیر توسعه زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب و همچنین توسعه مدارس و درمانگاه‌ها به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ ممیز و سر ممیز در این طرح نیروهای سازمان را همراهی می کنند، از مردم خواست

که با همکاری با ممیزان و سر ممیزان، سازمان را در برنامه ریزی بهینه جهت  توسعه زیرساخت‌های جزیره یاری رسانند.