مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش تاكيد كرد:

ممنوعیت افزايش خود سرانه قيمت های خدمات گردشگري و ورزشي در كيش

كميته صدور مجوزهاي تاسيس خدمات گردشگري و ورزشي كيش با هدف نظارت بر خدمات گردشگري با حضور دكتر مونسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در اين كميته كه با حضور دكتر مونسان و اعضاي كميته دوشنبه ٥ مرداد برگزارشد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به تاثيرتشكيل اين كميته در افزايش هم افزايي حوزه هاي مختلف گفت: رفع مشكلات و مسايل مختلف حوزه گردشگري از نتايج مثبت برگزاري اين كميته است.

وي افزود: توسعه گردشگري، رسيدن به راهكار مناسب در خصوص فعاليت ها و ساماندهي قيمت هاي خدمات گردشگري از جمله موضوعات مهم مورد بررسي در اين كميته است.

دكتر مونسان با تاكيد بر تسريع در آماده سازي شيوه نامه و آيين نامه ويژه خدمات گردشگري توسط كارشناسان توسعه مديريت ظرف مدت يك هفته، اين اقدام را براي قانوني شدن مصوبات اين كميته ضروري دانست.

وي با اشاره به اهمیت جلوگيري از تخلف و لزوم رعايت جانب انصاف و اعتدال در قيمت ها از اعضاي اين كميته خواست با تحقيق و بررسي در پي ارايه راهكاري جديد براي عرضه خدمات گردشگري باشند تا جايگزين روش های فعلي شود.

نصب وب كيوسك از جمله موارد پيشنهادي در اين نشست بود كه در اين طرح با نصب دستگاههاي اتوماتيك بدون دخالت نيروي انساني گردشگران مي توانند نسبت به خريد خدمات كردشگري اقدام كنند.

در اين خصوص با تاييد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش قرار شد از وب كيوسك ها در مرحله اول براي بررسي ميزان استقبال گردشكران و رفع خطاها در كنار برخي كانترها استفاده شود.

دكتر مونسان در ادامه نرخ گذاري خدمات گردشگري و يا اعمال تغيير در قيمت ها را بدون اطلاع و تصويب كميته ممنوع اعلام  كرد و افزود: افزايش قيمت ها بايد بر اساس فرمول هاي موجود در آيين نامه باشد تا جلوي سود جويي واسطه ها و اختلاف قيمت گرفته شود.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در ادامه از بررسي قيمت ها طي برنامه زمانبندي ١٤ روزه توسط كارشناسان كميته مجوزهاي تاسيس خدمات گردشگري و ورزشي خبر داد و گفت: معاونت اقتصادي مسئول بررسي و ارايه پيشنهاد در زمينه قيمت هاست و در جلسه آينده اين موضوع پيگيري مي شود.

 ايجاد كانترهاي عمومي در اماكن پر تردد مانند  فرودگاه  و پلاژهاي آقايان و بانوان به همراه نصب وب كيوسك ها از ديگر موارد پيشنهادي در اين كميته بود كه دكتر مونسان با موافقت در خصوص اجرايي شدن آنها گفت: اين طرح ها در دو ماه نخست اجرا با هدف بررسي ميزان موفقيت توسط  اداره بازرسي و نظارت بر عملكرد سازمان رصد مي شوند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تاكيد بر اهميت برگزاري اين كميته در زمانبندي مناسب، بررسي در خواست ها و صدور و تمديد مجوز براي تاسيس يا ادامه فعاليت مراكز فروش خدمات گردشگري را از وظايف اين كميته دانست و گفت: كاهش بروكراسي هاي اداري از جمله مزاياي برگزاري اين كميته است.

دكتر مونسان تاكيد كرد در برگزاري اين كميته ها بدنبال بهترين اتفاق هستيم تا در همه بخش ها شاهد عملكرد سيستماتيك در ارائه خدمات با كمترين ميزان خطا و بالاترين سطح كيفيت باشيم