مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی تیرماه ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم اززیباکنار، رضا مسرور بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: طرح‌های عمرانی گردشگری برای بهره‌گیری گردشگران در فصل تابستان تسریع می‌شود.

وی با اشاره به  احداث موج شکن‌های مجتمع بندری کاسپین که به عنوان بزرگترین و مهمترین پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه آزاد انزلی است، افزود: کاسپین بزرگترین بندر ایران در دریای خزر، در عرصه ترانزیت بین المللی به منظور فعال سازی کریدور شمال-جنوب است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: احداث تقاطع غیر همسطح که بزرگترین تقاطع غیرهمسطح استان گیلان بوده و به نام شهید موسی نامجوی نخستین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده تا ماه آینده به پایان می‌رسد و با حضور مقامات کشوری و استانی و خانواده شهید نامجوی رسماً مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مسرور با اشاره به احداث مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های منطقه آزاد انزلی که از سوی این سازمان در حال احداث است، تصریح کرد: وجود مرکز همایش و نمایشگاهی در منطقه می‌تواند به رونق تجارت فرامنطقه‌ای استان و کشور کمک نکند.

وی خواستار تسریع در روند ایجاد آن شده و بر لزوم بهره برداری تا پایان سال جاری تصریح کرد و اظهار داشت: این پروژه از بهمن ماه سال 93 آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به احداث مرکز تفریحات دریایی- ساحلی انزلی، گفت: این طرح گردشگری که با آخرین استانداردها و الزامات خدمات و تسهیلات گردشگری از دی ماه سال گذشته در حال ساخت است و به منظور بالابردن ضریب ایمنی گردشگران در بهره گیری از مواهب طبیعی دریای خزر، توسعه ورزشهای آبی - ساحلی در محدوده منطقه، بالا بردن سطح امکانات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران و ارائه الگویی مناسب از طرح های ساحلی -گردشگری از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به اجرا در می‌آید.

مسرور با بیان اینکه این مجموعه در نوع خود یکی از مناسبترین طرح های شنای شمال کشور است، تصریح کرد: فاز اول این مجموعه تفریحی در تابستان سال جاری آماده بهره برداری گردشگران باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در حال احداث دو بوستان در منطقه طالب آباد و چپرپرد به منظور افزایش سرانه فضای سبز و گردشگری در سطح منطقه، توسعه امکانات و خدمات تفریحی برای آرامش و تفریح ساکنین محدوده منطقه و بهبود منظر شهری در حال احداث است.

انزلی