مرحله دوم عملیات سم پاشی منهول های فاضلاب شهری شهریور اجرا می شود

مرحله دوم عملیات سم پاشی منهول های فاضلاب شهری علیه سوسری آمریکایی یا سوسک های فاضلاب در سطح جزیره شهریور ماه اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به منظور افزایش بهداشت عمومی و رضایتمندی ساکنان جزیره، مرحله دوم سم پاشی منهول های فاضلاب معابر عمومی و خیابان های اصلی، حیاط منازل و مجتمع های مسکونی جهت مبارزه با سوسری آمریکایی یا سوسک فاضلاب و سایر حشرات موذی در شهریور ماه  اجرا می شود.

بنابر این گزارش، این عملیات از منطقه میر مهنا به سمت شهرک صدف و سایر شهرک های مسکونی و در نهایت تصفیه خانه های فاضلاب شهری ادامه خواهد یافت.

در این عملیات سم پاشی از سیستم مه پاش یا فوگر استفاده می شودکه با توجه به اینکه در این سیستم سم به حالت گاز در آمده، میزان مصرف سم با توجه به دوز و نوع سم مصرفی از 25/1 تا 35/1 کاهش می یابد و هیچگونه آلودگی صوتی نداشته و اجرای عملیات در تمام ساعات امکان پذیر است.

با توجه به وزن بسیار پایین دستگاه هر کارگر می تواند با یک دستگاه، سم پاشی را انجام دهد. از دیگر مزایای این سیستم این است که سم به صورت گاز و با فشار بالا از طریق سوراخ موجود در روی دریچه وارد منهول شده و در تمام سطوح به طور یکنواخت پخش می شود. با توجه به اینکه سم به صورت گاز وارد منهول می شود، باقی مانده نداشته و آلودگی زیست محیطی در بر ندارد. هر دستگاه مه پاش با گنجایش مخزن 2 لیتر به طور متوسط 130 تا 140 منهول را سم پاشی می کند.

همچنین، سامانه پیامگیر 137 به صورت شبانه روزی و شماره تلفن 09347687784 همه روزه پاسخگوی کیشوندان در زمینه مبارزه با آفات شهری می باشد.

گفتنی است مرحله اول این سم پاشی، خرداد ماه در سطح جزیره انجام شد.