مرحله اول طرح سنجش نو نهالان بدو ورود به دبستان اجرا شد

مرحله اول طرح سنجش نو نهالان بدو ورود به دبستان برای متولدین نیمه دوم 1389 و نیمه اول 1390 در جزیره کیش اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این طرح کودکان از نظر سلامت جسمانی از معاینات کامل پزشکی، خدمات بهداشت دهان و دندان و وارنیش فلوراید به صورت رایگان بهره مند شدند.

همچنین، نو آموزان از نظر وضعیت تزریق واکسن از بدو تولد تا کنون نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و در پایان برای هر نو آموز دفترچه سلامت صادر شد. مرحله دوم این طرح در شهریور ماه انجام می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: از نکات قابل توجه در این طرح انجام وارنیش فلوراید یا فلوراید تراپی است که در قالب طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت در پایگاه سنجش نو آموزان اول ابتدایی و به صورت رایگان در جزیره کیش همچون سال گذشته  به اجرا در آمد.

رضانیا افزود: در مرحله اول این طرح 594 دانش آموز از نظر سلامت جسمانی، روانی، بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری و نمایه توده بدنی سنجش و همچنین از خدمات بهداشت دهان و دندان و فلوراید تراپی به صورت رایگان بهره مند شدند. 

رئیس مرکز توسعه سلامت در ادامه گفت: از این تعداد دانش آموز، 309 پسر  و 285 دختر از نظر وضعیت تزریق واکسن از بدو تولد تا کنون نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و در پایان برای هر نو آموز دفترچه سلامت صادر شد.

لازم به ذکر است مرحله دوم این طرح در شهریور ماه انجام می شود.