حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران

مدیریت منطقه آزاد کیش الگوی مناسبی برای توسعه مدیریت یکپارچه شهری در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران گفت: مدیریت منطقه آزاد کیش، تجربه مهمی از مدیریت یکپارچه شهری و منطقه ای است و می تواند الگوی مناسبی برای توسعه این تجربه در سطح کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، گزارشی از پتانسیل و ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش ارائه کرد.

دکتر مظفری گفت:‌ منطقه آزاد کیش با داشتن ظرفیت اکوتوریستی و منابع طبیعی کم نظیر می‌تواند براساس یک برنامه جامع و با حمایت و همدلی ملی به قطب گردشگری و اقتصادی منطقه تبدیل شود.

در این دیدار همچنین امام جمعه موقت تهران گفت: منطقه آزاد کیش به عنوان یک نمونه موفق و پیشرو در اداره مناطق آزاد، می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه سایر مناطق آزاد کشور باشد و هرگونه اقدام موفق در آن به سرعت الگوبرداری خواهد شد.

ابو ترابی فرد در این دیدار بر ضرورت استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و مذهبی این خطه برای ارائه الگوی موفق از وحدت ملی و انسجام اسلامی تأکید کرد و افزود: ظرفیت‌های این منطقه را به عنوان ابزاری برای توسعه و پیشرفت موضوعات فرهنگی و اقتصادی و گردشگری کشور باید به کار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از تمام ظرفیت مدیریتی خود برای ارتقاء پشتوانه علمی و کارشناسی برنامه‌ها استفاده کنید و صاحبان فکر و اندیشه و ایده‌های نو و تجارب مفید را به عنوان بازوی توانا، پشتوانه تصمیمات خود قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد همچنین بر ضرورت تلاش در جهت کاهش هزینه‌های جاری تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: از تمام توانایی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه، به ویژه توسعه صادرات، برای ایجاد و توسعه درآمدهای پایدار و تنوع بخشی به آن استفاده شود.

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و با جمعیتی حدود 37 هزار نفر در فاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی و در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.