مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دربرنامه زنده نوای انقلاب کیش به سئوالات شهروندان پاسخ داد

در دومین روز از ده مبارک فجر دکتر مونسان به همراه معاونان سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه نوای انقلاب سیمای کیش، به سئوالات مخاطبان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،  مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه معاوانان خود، در دومین شب از ویژه برنامه نوای انقلاب سیمای کیش حضور یافت و به تعدادی از سئوالات کیشوندان در خصوص اجاره مسکن، اشتغال، نرخ بلیط هواپیما، برگزاری جشنواره، کارت کیشوندی و خدمات بهداشتی و درمانی در جزیره کیش پاسخ داد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این برنامه ضمن تأیید بالا بودن نرخ اجاره بهای مسکن در جزیره کیش اعلام کرد طرح مسکن سبز در آینده ای نزدیک در جزیره به مرحله اجرا در می آید.

وی گفت: به زودی 1400 واحد مسکونی غیر قابل تفکیک و فروش با قیمت مناسب در محدوده منطقه  دهکده خلیج فارس ساخته خواهد شد که این واحدها با تقاضای فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه جهت تأمین مسکن کارکنان و کارمندان آنها با هدف پایین آوردن تقاضا ی و نرخ اجاره بهای مسکن در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

دکتر مونسان ضمن اعلام اینکه اجرای این طرح می تواند الگوی شایسته ای برای سایر شهرها باشد افزود: مشکلات اقتصادی با روش های اقتصادی رفع خواهد شد.

دکتر جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در پاسخ به سئوالی شهروندان در خصوص اشتغال زایی برای ساکنان و بومیان جزیره کیش گفت: ششمین شهرک صنعتی  با رویکرد تأمین اشتغال و کارآفرینی در جزیره کیش در حال احداث است.

متقاضیان کسب و کار و کارآفرینان می توانند با مراجعه به معاونت اقتصادی سازمان ، با توجه به فضای مورد نیاز، قطعات زمین را به صورت اجاره بلند مدت و یا واگذاری قطعی در اختیار بگیرند.

وی ضمن اعلام اینکه تقاضای بومیان کیش در اولویت قرار دارد، افزود: در طول 6 ماه گذشته در این شهرک صنعتی  از 109 واحد ، تعداد 60 قطعه زمین با کاربری خدمات صنعتی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

مهندس افشاری معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در خصوص مشکلات مطرح شده پروانه و عوارض ساخت ساختمان های منطقه فاز 3 نوبنیاد گفت: مدارک موجود هزینه های پروانه های ساخت این منطقه مربوط به دو سال 91 و 94 بررسی شد که در این بررسی اختلاف بین 40 تا 50 میلیونی تومانی مشخص شد.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه پروانه های ساخت  در تمام شهرها، ضریبی از قیمت زمین آن ساختمان است، افزود: در سال 91 قیمت زمین در منطقه فاز 3 نوبنیاد متری 300 هزار تومان بوده که قیمت آن تا سال 94 افزایش پیدا کرده و در نتیجه، بالا رفتن هزینه پروانه ها بدین علت است.

همچنین دکتر مونسان نیز در این خصوص اعلام کرد : اخذ عوارض و هزینه دریافت پروانه ها صرف ایجاد روشنایی، خیابان کشی، ساخت مدارس و امور شهری می شود.

مهندس افشاری در ادامه در خصوص نیرورسانی به منطقه فاز 3 نوبنیاد گفت: طبق بررسی های به عمل آمده، مسئولان وقت سازمان منطقه آزاد کیش درسال 89 متعهد به انجام نیرو رسانی در بعضی از قطعاتی که در سنوات گذشته در این منطقه واگذار شده بودند، که درآن زمان هزینه ای در حدود 16 تا 20 میلیون تومان داشته است. اما سازمان منطقه آزاد کیش از سال 92 به بعد تعهدی در این خصوص ندارد.

همچنین وی در بخشی دیگر تصریح کرد:  تا قبل از سال 93 هر واحد موظف بود که از کنتورهای 25 آمپر تک فاز استفاده کند . اما طبق ابلاغ بخشنامه ای از سوی وزارت نیرو در سال 93، ساختمان ها موظف به استفاده از کنتورهای 32 آمپرشدند. جدول های موجود بین سال های 91 تا 94 نشانگر اختلاف 30 میلیون تومانی است که از این مقدار، پرداخت 20 میلیون تومان آن در تعهد سازمان منطقه آزاد کیش است و 10 میلیون باقی مانده نیز تفاوت قیمت کنتور 25 و 32 آمپر است. همچنین 10% درصد از کل مبلغ نیز هزینه های نیرورسانی را در بر می گیرد که هر سال بر اساس نرخ های مصوب شرکت آب و برق به این مبلغ افزوده می شود.

در بخش دیگری از سئوالات کیشوندان مهندس جانفشان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص ترمیم آسفالت های معابر اعلام کرد:  با دستور دکتر مونسان ، ظرف 15 روز آینده ترمیم و روسازی بسیاری از معابر جزیره توسط اکیپ های ترمیم و لکه گیری انجام خواهد شد و بسیاری از خیابان ها که عمر آسفالت آنها به بیش از 10 سال می رسد  نیز با روکش جدید آسفالت خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص آب گرفتگی برخی معابر هنگام بارندگی گفت: برای رفع این مشکل تا کنون 300 چاه جذبی در نقاط مختلف جزیره حفر شده و تا پایان سال نیز به این تعداد 50 چاه دیگر افزوده خواهد شد.

دکتر مونسان نیز در این خصوص اعلام کرد طی دو سال 93 و 94 در بعضی مناطق زیرسازی و روکش مجدد آسفالت خیابان ها را شاهد بودیم که از میدان حافظ تا میدان سیری  و در محور دوم، باند جنوبی میدان ساحل تا آبشار  و همچنین  مناطقی از شهرک صدف زیر سازی و روکش شدند.

مهندس محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این ویژه برنامه به سئوالات مخاطبان در خصوص نرخ بلیط هواپیما پاسخ داد و اشاره کرد: که سازمان منطقه آزاد کیش ، شرکت هواپیمایی کیش ایر را موظف کرده است تا با نرخ مصوب دولتی ، بلیط را به متقاضیان عرضه کند که به تبعیت از این بخشنامه ، علاوه بر مراکز فروش بلیط هواپیما در داخل جزیره ،  با آژانس های مسافرتی که در شهرهای دیگر بلیط هواپیما به مقصد کیش را بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسانند برخورد جدی خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره های گوناگون در جزیره کیش تصریح کرد: معاونت گردشگری این سازمان جهت جذب گردشگران به کیش، به برگزاری جشنواره های گوناگونی از جمله جشنواره خرید  اقدام کرد که با استقبال گردشگران مواجه شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به موفقیت برگزاری رالی تور خانواده در اعیاد نوروز گذشته، در عید نوروز 95 رالی اتوبوس از سراسر کشور به مقصد کیش برگزار می شود. در این رالی مسافران می توانند با اتوبوس به جزیره آمده و جزیره را با هواپیما ترک کنند و یا بالعکس.

مهندس خدایی در بخشی دیگر در خصوص فواید اخذ کارت کیشوندی اذعان داشت: کیشوندانی که موفق به اخذ کارت کیشوندی شده اند علاوه بر استفاده از تخفیف ویژه در استفاده از اماکن ورزشی و برنامه های فرهنگی و هنری می توانند به صورت رایگان از کنسرت هایی که در مناسبت های گوناگون در جزیره برگزار می شود، بهره مند شوند.

دکتر مونسان نیز در خصوص استفاده از کارت کیشوندی خبر داد در آینده ای نزدیک، با اعتباری شدن کارت کیشوندی شهروندان می توانند از این کارت برای دریافت خدمات و سرویس های مالی و بانکی جهت اخذ تسهیلات استفاده کنند.

 همچنین دکتر رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سئوالات مبنی بر کنترل و نظارت مسئله خانمان سوز اعتیاد اعلام کرد: برای داشتن جزیره ای پاک باید مانع ورود افراد معتاد به جزیره شد. بدین منظور باید دریچه ورود به مشاغل مختلف را کنترل کرد. آنچه که برنامه ریزی شده ، ایجاد سامانه صدور مجوز اشتغال درجزیره است. شرط نخست اخذ مجوز اشتغال ، انجام آزمایشات عدم اعتیاد و سوء پیشینه است که به نظر می رسد با این نظارت و کنترل ، شاهد جزیره ای پاک باشیم.

دکتر خلخالی مدیر بیمارستان فوق تخصصی کیش نیز در حوزه درمان و اقدامات صورت پذیرفته در بیمارستان کیش پاسخگوی سئوالات کیشوندان بود وضمن اشاره به امکانات بیمارستان و همچنین تجهیز کردن سیستم نوبت دهی به بیماران با استفاده از سیستم گویای تلفنی و اینترنتی با هدف تکریم مراجعه کنندگان ، در خصوص تجهیز بیمارستان اعلام کرد : بیمارستان کیش به زودی مجهز به سیستم MRI  می شود که بخشی از این تجهیزات به بیمارستان کیش منتقل شده است که با این اقدام قسمتی از دغدغه های درمانی ساکنان کیش برطرف خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که به زودی اقداماتی جهت تأمین پزشک و سایر امکانات، برای بیماران خاص در بیمارستان کیش صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است ، نوبت دهی پزشکان بیمارستان، وضعیت MRI در بیمارستان کیش، آسفالت بعضی خیابان ها، تمهیدات برای بیماران خاص در جزیره، بازرسی و نظارت بر وضعیت کارگاه ها و کارگران، فواید کارت کیشوندی، تشکر از احداث مدارس مهر و دانا، کارایی زمین های اطراف برج صدف، کم رنگ شدن رونق جشنواره ها، پوشش بیمه در حوزه توان بخشی و گفتار درمانی، ایجاد تعاونی مسکن و پیشنهاد جهت ایجاد مدرسه تیزهوشان از جمله پیامک هایی بود که در این ویژه برنامه از سوی مخاطبان به مسئولان جزیره کیش ارسال شده بود.