مدارس دولتی کیش، میزبان بیش از 7 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید

در سال تحصیلی جدید 7450 دانش آموز در 23 مدرسه دولتی جزیره کیش تحصیل می کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سال تحصیلی 95 – 96  تحصيلات 7450 دانش آموز  در 11 دبستان و 12 دبیرستان كيش آغاز مي شود.

بنابر این گزارش تعداد 200 دانش آموز نيز امسال به تازگي به جمع دانش آموزان مقطع دبستان در جزيره كيش پيوستند.

همچنین به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی مدارس در سال تحصیلی جدید،  پروژه مهر با ایجاد کمیته در بخش های تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و تعمیرات، ساخت و بهنه سازي فضا، تبلیغات و بكار گيري معلمان كار آزموده از اول تیر ماه اجرا شده است.

در حال حاضر در بخش هاي مختلف  اداره آموزش و پرورش كيش 400 نفر شامل معلم، مدیر، ناظم و کادر اداري مشغول به فعالیت هستند. با توجه به استاندارد سازي فضا وارتقاء سطح آموزشي در جزيره كيش امسال و برای اولین بار 539 نفر متقاضي فعالیت در آموزش و پرورش كيش و يا  تدریس در مدارس منطقه بودند كه 140 نفر از اين متقاضيان كه تعدادي از آنها نيز سال گذشته به صورت نیمه وقت در مدارس كيش می کردند به جمع فعالان حوزه آموزش و پرورش كيش پيوستند.  

همچنین با توجه به تعداد جمعیت دانش آموزان کیش و تامين رفاه حال آنها، با دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، یک مدرسه 18 کلاسه در منطقه نو بیناد در حال ساخت است که تا چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد. همچنين با هدف رفع کمبود فضاهای آموزشی مراحل ساخت 13 کلاس جديد به سرعت ادامه دارد كه تا هفته نخست مهر به بهره برداري مي رسد.

افزايش رشته هاي تحصيلي در مقطع هنرستان نيز يكي ديگر از برنامه هاي توسعه اي فعاليتهاي اداره اموزش و پرورش كيش در سال جديد تحصيلي بود. با توجه به ظرفیت و شرایط موجود، رشته نرم افزار کامپیوتر در هنرستان فنی و حرفه ای پسران ایجاد شد و در بخش کار و دانش، دانش آموزان پسر در  رشته هایی  از جمله حسابداری، معماری،  نقشه کشی نام نويسي کرده اند. در بخش کار و دانش برای دختران نیز امكان ادامه تحصيل در رشته های عکاسی، تصویر برداری و حسابداری مهیا شده است که در صورت افزايش تقاضاي دانش آموزان براي ساير رشته هاي جديد، امكان ارائه اين رشته ها پس از نياز سنجي در هنرستان هاي كيش فراهم است.

گفتنی است تاکنون توسط سازمان منطقه آزاد کیش با هدف تامين رفاه ساكنان و ارتقاء سطح آموزشي جزيره كيش در زمينه تجهیز وتامین امکانات، ساماندهی فضاهای آموزشی، ورزشی، پرورشی، توسعه فضای سبز و تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب برای مدارس کیش فعاليت هاي گسترده اي داشته و طرحهاي متعددي را اجرا كرده است.