مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

محورهای اقتصاد مقاومتی درکیش محقق شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درمراسم ورود نخستین کشتی بزرگ اقیانوس پیمای تفریحی سیاحتی به کیش گفت: جزیره کیش موفق شده دربخش های گردشگری وصنعتی محورهای اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان درجشن ورود نخستین کشتی بزرگ اقیانوس پیما به کیش که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد ورود این کشتی را شروع مسیر جدیدی در گردشگری دریایی در بنادر جنوبی کشور خواند و گفت: بسیار خوشحال هستم که با پیگیری های همکارانم در بخش بندرگاه شاهد ورد کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری به کیش هستیم.

وی افزود: با ورود کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری، گردشگری دریایی را در کشور راه اندازی خواهیم کرد لذا قرار است که این کشتی در بدو امر بین بنادر کشور تردد داشته باشد که نخستین مسیر تعیین شده آن مربوط به کیش به قشم و بالعکس است البته در آینده نزدیک این مسیر را تا چابهار و دبی نیز توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: با توجه به اینکه، کشتی اقیانوس پیمای سانی دارای 420 تخت اقامتی است و قابلیت حمل بالغ بر 200 خودرو را دارد و امکانات متعددی نظیر: سونا، جکوزی، سالن سینما، سالن کنفرانس و رستوران های متعدد و امکانات کامل تفریحی در 7 طبقه در آن موجود است مسافران و گردشگران می توانند به صورت شبانه روزی اقامت مفرح و خوبی را داشته باشند لذا با این کشتی مسیر دریایی راه اندازی خواهد شد.

مونسان درباره میزان گردشگر وارد شده به جزیره کیش طی نوروز سال جاری ابراز خرسندی کرد و گفت: از همه همکارانم در سازمان منطقه آزاد کیش و از همه ادارات دیگر جزیره تشکر می کنم زیرا همه با هم تلاش کردند تا بتوانیم از گردشگران در جزیره زیبای کیش به بهترین نحو پذیرایی کنیم.

وی تاکید کرد: با 37 پروژه ای که در طول دولت تدبیر و امید در جزیره کیش انجام شده، این جزیره به هدف خود که توسعه گردشگری است بسیار نزدیک شده و حجم گردشگران نیز امسال رشد قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بالغ بر 47 هزار نفر گردشگر تا امروز وارد جزیره شده است و این روند پیش رو نوید نوروز بی نظیری را می دهد وبسیار خوشنود هستیم که گردشگران داخلی به جای رفتن به کشورهای خارجی، پول خود را در کشور خودمان و کیش صرف می کنند.

مونسان افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی دربخش های گردشگری وصنعتی درجزیره کیش محقق شده است زیرا امروزه صنعت گردشگری یکی از شناخته شده ترین بخش هاست که با سرمایه گذاری کم و رونق بالا فعالیت می کند لذا ما باید این روند توسعه را ادامه دهیم.

وی از ورود هندورابی به چرخه گردشگری جزیره خبر داد و بیان کرد: امسال هندورابی از میان 4 جزیره منطقه آزاد کیش وارد چرخه گردشگری شده و تورهای این بخش نیز فعال شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره هزینه تورهای هندورابی توضیح داد: سعی ما بر این بوده که تورهای هندورابی را با حداقل هزینه شروع کنیم در واقع ما به دنبال راه اندازی این مسیر هستیم تا بعدها تحویل بخش خصوصی شود لذا ما گام نخست را برمی داریم تا نشان دهیم که این کار سود دارد و بعد تحویل بخش خصوصی شود در واقع قیمت های امروز این بخش به میزان هزینه تمام شده است.