معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار:

محور ترانزیتی چابهار - میلک تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: محور ترانزیتی چابهار - میلک برای دستیابی به بازار افغانستان و کشورهای آسیای میانه تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم اززاهدان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار, شاهرخ انصاری در نشست مشترک با ارگان ها و نهادهای مرتبط در امر ترانزیت که در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد بر تکمیل محور ترانزیتی چابهار- میلک بر دستیابی به بازار افغانستان و کشورهای آسیای میانه تاکید کرد.

وی افزود: عملیات اجرایی زیرساخت های بندری و پسکرانه ها در چابهار آغاز شده است و با اتمام این زیرساخت ها، ارگان های مرتبط با امر ترانزیت تخفیف های لازم را به تجار و بازرگانانی که قصد انجام ترانزیت به افغانستان و کشورهای آسیای میانه از طریق منطقه آزاد چابهار را دارند اعطا کنند تا این مسیر ترانزیتی مهم رونق گیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: چابهار مطمئن ترین و اقتصادی ترین مسیر است که در حال حاضر از کمبود امکانات و زیرساخت های لازم رنج می برد که باید دولتمردان تکمیل بنادر و اسکله ها را در اولویت برنامه های توسعه ای خود قرار دهند.

انصاری همچنین با تاکید بر اینکه در مباحث اقتصادی و تجاری هیچ گاه جهان منتظر نخواهد ماند گفت: این منطقه رقیبی قدرتمند به نام گوادر پاکستان را در نزدیکی خود دارد که تجهیز امکانات بندری و ریلی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از الویت ها است.

شرکت کنندگان در این نشست مشترک از شرکت های کشتیرانی به عنوان زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری یاد کردند و راه اندازی خطوط کشتیرانی به صورت منظم از مبادی مختلف به منطقه آزاد چابهار را برای کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده پر اهمیت قلمداد کردند.

در برنامه ششم توسعه رسالت منطقه آزاد چابهار ترانزیت و انرژی تعریف شده است و این منطقه با توجه به استراتژی خود به دنبال ایفای نقش مناسبی در تجارت جهانی و ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای میانه است و در راستای تحقق این امر نشست مشترکی با حضور مدیران اقتصادی سازمان، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه منطقه آزاد چابهار، روسا و معاونان صنعت معدن و تجارت، گمرگ، حمل و نقل پایانه و گروه شرکت کشتیرانی حفیظ دریا برگزار شد.

چابهار