نماینده مردم ماکو در مجلس:

مجوز تردد خودرو از منطقه آزاد ماکو به مرکز آذربایجان‌غربی صادر شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس ‌گفت: تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو به مرکز استان از مطالبات مردم این آذربایجان‌غربی بوده و نیازمند توجه دولت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، محمد علی‌پور شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز آذربایجان‌غربی با وجود دارابودن رتبه 7 در جمعیت از رتبه 19 در توسعه کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن آذربایجان‌غربی افزود: مردم 13 سال است که در انتظار شنیدن سوت قطار در این استان هستند و ما نیز از دولت خواستاریم تا به این مطالبه دیرینه مردم پاسخ دهد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، آذربایجان‌غربی را استانی مهم و تاثیرگذار در اقتصاد منطقه و کشور معرفی کرد و گفت: این استان با این موقعیت فاقد آزادراه و بزرگراه است، ایجا باند دوم ارومیه - تبریز و بازرگان - ایواوغلی ردیف اعتباری مستقلی ندارد و نیازمند توجه دولت است.

علی‌پور دریاچه ارومیه را از دغدغه‌های اصلی مردم استان و منطقه برشمرد و تصریح کرد: با وجود اینکه رئیس جمهور به احیای آن عنایت ویژه دارند اما در صحنه عمل علائم امیدوار کننده‌ای مشاهده نشده و نیاز است به این دغدغه مردم پاسخ داده شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو به مرکز استان را از دیگر مطالبات مردم عنوان و بیان کرد: مجوز این کار از دولت دهم اخذ شده بود ولی معاونت نظارت آن را باطل کرد و رئیس مجلس نیز قول داده‌اند که در صورت تصویب مصوبه جدید حمایت‌های لازم در این رابطه را انجام دهند.

وی الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو را از دیگر خواسته‌های مردم این استان دانست و گفت: ایجاد سد مخزنی در شوط نیز از نیازهای مردم این شهرستان است.

ماکو