مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش به عنوان سازه بتنی برتر کشور انتخاب شد

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش در سومین همایش بین المللی مهندسی سازه ایران به عنوان سازه بتنی برتر کشور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در سومین همایش بین المللی مهندسی سازه ایران که با حضور مسئولان صنعت ساخت و ساز کشور در تهران برگزار شد  مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش به عنوان سازه بتنی برتر کشور معرفی شد و در این مراسم لوح تقدیر از این سازه توسط اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و رییس سازمان نظام مهندسی کشور به این سازه اعطا شد.

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش که در زمینی به وسعت 3620 متر مربع در جنوب غربی جزیره کیش ساخته شده است دارای 52 متر ارتفاع با قطر متوسط 10 متر است. این سازه به صورت یکپارچه از بتن ساخته شده و دارای فضاهایی شامل گالریها، سالن آمفی تئاتر، بخش های اداری و مدیریتی، کافی شاپ، و بخش های پشتیبانی تاسیساتی و بهداشتی است.

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش  14 بهمن همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر اطلاعات در جزیره کیش افتتاح و بهره برداری شد.

این سازه بتنی برداشتی آزادانه از فرم طبیعی صدف دو کفه است که به وفور در سواحل خلیج فارس یافت می شود و مرواریدی در میان آن قرار گرفته است. نشانه عمودی که از میان سیرافقی سایت برخاسته می تواند نماد کاملی از جزیره کیش باشد که به واسطه رشد و شکوفایی اقتصادی و رقابت با بازار جهانی به منصه ظهور رسیده است و در میان دیگر جزایر خلیج فارس مقتدرانه در مسیر توسعه گام بر می دارد.

موزه ساخته شده در این سازه در زمینی به وسعت 3620 متر مربع زیر زمین قرار دارد و تنها سقف  مواج آن بر روی زمین قابل رویت است.