با هدف آموزش نیروهای بومی/

مجتمع آموزش عالی سلامت در بندر چابهار راه اندازی می شود

زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت با هدف آموزش نیروهای بهداشتی و درمانی در بندر چابهار خبر داد.

دکتر محمود رضا میری در گفتگو با مهر بیان داشت: در راستای آموزش و همچنین توانمند سازی نیرو های بومی در آینده ای نزدیک مجتمع آموزش عالی سلامت در بندر چابهار راه اندازی می شود.

وی بیان داشت: تأسیس مجتمع آموزش عالی سلامت چابهار در جلسه شورای عالی گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور مورد موافقت قطعی قرار گرفته است و مجوز آن نیز صادر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با راه اندازی این مجتمع و پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و در رشته های فوریت های پزشکی، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، بهداشت عمومی و پرستاری نیاز و کمبود نیروهای انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی استان رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: با جذب و پذیرش جوانان علاقمند و بومی استان پس از فراغت از تحصیل  از این مجتمع تعهد خدمت برای مناطق مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اخذ و این فارغ التحصیلان جذب مراکز بهداشتی و درمانی می شوند.

وی ادامه داد: پذیرش و شروع به تحصیل افراد در مجتمع  آموزش عالی سلامت چابهار پس از ارسال شیوه نامه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه راه اندازی این مجتمع آموزش عالی در راستای تأمین و ارتقای سلامت در جنوب استان تاثیر بسزایی خواهد داشت ادامه داد: تربیت نیروی بومی به دلیل رمز ماندگاری در منطقه نقش مهمی در ارایه خدمات پایدار دارد.

چابهار