در راستای آمادگی سفرهای نوروزی؛

مانور جستجو و نجات دریایی در کیش برگزار شد

با شرکت بیش از 70 نیروی عملیاتی و امدادگر و در راستای آمادگی برای سفرهای نوروزی مانور جستجو و نجات در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مانور جستجو و نجات دریایی با حضور 12 شناور بزرگ، 3 شناور کوچک، 70 نیروی عملیاتی امدادگر و یک فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش صبح  امروز جمعه 20 اسفند در کیش برگزار شد. اسماعیل مکی زاده، رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر دریانوردی استان هرمزگان و دبیرخانه سفرهای نوروزی درباره این مانور گفت: در راستای انجام طرح سفرهای نوروز 96 و با هدف ایجاد فضایی ایمن تربرای جا به جایی مسافران به جزیره زیبای کیش مانور جستجو و نجات با همکاری اداره بنادر دریانوردی و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. وی هدف این مانور را افزایش هماهنگی و ارتقاء سطح آمادگی این بخش خواند و اظهار کرد: بیشترین هدف این مانور، افزایش میزان هماهنگی و ارتقاء سطح ایمنی در راستای جا به جایی مسافران دریایی است. در واقع ما در این مانور  به دنبال  استفاده بهينه از شناورهایی هستیم که در منطقه تردد می کنند.

وي افزود:  در این برنامه علاوه بر شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بنادر استان هرمزگان، شناورهای منطقه آزاد کیش و شناورهای مسافری، هلال احمر و واحد بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفت تا میزان هماهنگی ها افزایش یابد.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: در خصوص بحث سفرهای نوروزی سه موضوع مسیر ترددهای دریایی، پایانه های مسافری و ایمنی شناورها در دست بررسی است که اقداماتی نیز در راستای ارتقاء سطح ايمني و خدمات در اين بخش ها انجام شده است.

مکی زاده افزود: از جمله اقدامات انجام شده می توان به بحث آموزش خدمه شناورها و اجرای مانور امداد و نجات اشاره کرد البته موضوعاتی نظیر کنترل  و بازرسی ایمنی از شناورهای مسافری و خدمات دریایی نیز در دستور کار این بخش قرار دارد. وی از آمادگی شبانه روزی این بخش خبر داد و گفت: در ایام نوروز و در بحث سفرهای نوروزی همکاران این بخش به صورت 24 در منطقه فعاليت مي كنند. یعنی علاوه بر تیم کنترل بازرسی، برج های کنترل و تیم هایی منطقه آزاد کیش مردم منطقه نیز در قالب همیار و ناجی در محل حضور دارند.