مانور امداد و نجات اضطراری در فرودگاه بین المللی کیش برگزار شد

نهمین مانور امداد و نجات اضطراری در فرودگاه بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین مانور شبانه فرودگاه بین المللی کیش 26 اسفند چهارشنبه شب، با مشارکت 32 واحد فرودگاهی و شهری با حضور نیروهای فرودگاه، سپاه، نیروی انتظامی، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس بیمارستان، پزشکی قانونی، شرکت هواپیمایی و هلی کوپتری و دادگستری کیش برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور به منظور اطمینان از یکپارچگی عملکرد در شرایط اضطراری، اجرای عملیات تحت فرماندهی واحد، افزایش همکاری و هماهنگی بین ارگان های درگیر در عملیات نجات، نزدیکتر شدن به صحنه واقعی حادثه و جلوگیری از غافلگیری نیروها، سرعت عمل بیشتر نیروها به دور از شتابزدگی و عجله، کنترل و مدیریت صحنه حادثه با کمترین خسارات و هزینه، سنجش و ارزیابی توان عملیاتی نیروهای شرکت کننده بود.

همچنین، مشخص شدن نقاط قوت و ضعف تیم های عملیاتی، مشخص شدن کمبودها و نواقص تجهیزاتی، جلوگیری از موازی کاری نیروها و مشخص شدن شرح وظایف و کسب آمادگی بیشتر جهت سوانح و حوادث احتمالی از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

شایان ذکر است پس از اتمام اجرای این مانور، تیم های سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه های کشور و تیم مدیریت آموزش شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، نحوه اجرای مانور را ارزیابی، نقد و بررسی  کردند.