لاک پشت سرخ در جزیره کیش درمان شد و به خلیج فارس بازگشت

لاک پشت سرخ بیمار پس از طی دوره 6 ماهه درمان از ساحل کیش به آب های خلیج فارس بازگشت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، گونه نادر لاک پشت سرخ که به ندرت درآب های اطراف کیش دیده می شود و 6 ماه قبل به دلیل بیماری و عدم توانایی برای شنا در عمق آب به سواحل کیش رسیده بود به همت اداره محیط زیست کیش و تیم آکواریوم آب شورپارک دلفینها درمان شد و به آب های خلیج فارس بازگشت.

این گونه نادر از لاک پشت های خلیج فارس که از نظر جثه از لاک پشت سبز کوچکتر است به ندرت درآب های اطراف جزیره کیش مشاهده می شود .

به گفته مریم محمدی رییس اداره محیط زیست کیش این لاک پشت سرخ دچار نوعی بیماری باکتریایی بود و به دلیل این بیماری توانایی شنا در عمق آب را نداشت و پس از طی دوره درمان 6 ماهه در کمال سلامت به آب های خلیج فارس باز کیلومترگردانده شد.

وی افزود: این لاک پشت با وزن بیش از  55 کیلوگرم دارای  71 سانتیمتر طول و 65 سانتیمتر عرض بود و صبح امروز دوشنبه 17 اردیبهشت در آب های خلیج فارس رها شد.

گفتنی است شهروندان درصورت مشاهده جانوران دریایی ویا خشکی زی آسیب دیده می توانند به منظور درمان ورسیدگی به این جانداران با شماره 09347694796 مربوط به گشت محیط زیست کیش تماس بگیرند.

جزیره کیش با مساحت 92 کیلومترمربع وجمعیتی بالغ بر35 هزار نفردرفاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی و درآب های خلیج فارس واقع شده است.

Image titleImage title