كيش ميزبان بزرگترين رويداد ورزشي كشور

جزيره كيش امسال براي دومين سال پياپي ميزبان تور جهانی والیبال ساحلی است

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اين مسابقات از 27 بهمن در زمين هاي واليبال ساحلي جزيره كيش آغاز مي شود و تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت. تور جهانی والیبال ساحلی در دو جدول اصلی و مقدماتی برگزار می شود که در جدول مقدماتی 16 تیم از جمله یک تیم از ایران برای کسب هشت سهمیه جدول اصلی در نخستین روز مسابقات به صورت حذفی به مصاف یکدیگر می روند.

در دومین روز نیز 24 تیم برتر جهان بر اساس رده بندی فدراسیون جهانی که سه تیم از ایران نیز در این گروه قرار دارند و هشت تیم صعود کننده از جدول مقدماتی در مدت چهار روز با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در نهایت برترین ها معرفی شوند.

سازمان ساحلی فدراسیون والیبال نیز نام هشت تیم ایرانی را برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کرد که حضور سه تیم در جدول اصلی و یک تیم در جدول مقدماتی قطعی شده است.

سايت فدراسيون جهاني واليبال ساحلي نيز از  با اعلام اينكه تور جهانی والیبال ساحلی برای دومین بار عازم ایران می شود از برگزاري اين تور در جزيره زيباي كيش خبر داده است.

به گزارش سايت فدراسيون جهاني واليبال ساحلي، یکی از مکانهای مختلف برگزاری در تقویم 2017 تور جهانی والیبال ساحلی، جزیره کیش در ایران است که میزبان رویداد 3 ستاره مردان از 27 تا 30 بهمن ماه می باشد. این دومین سال متوالی است که رویداد تور جهانی والیبال در این کشور حاشیه خلیج فارس برگزارمی شود.

دکتر°Ary S. Graça F رئیس فدراسیون جهانی والیبال گفت: "هدف از این ساختار جدید ارائه یک پلت فرم و چینش رویدادها به نحوی است که امکان افزایش تعداد مسابقات در تعداد فزاینده ای از کشورهای میزبان فراهم شده و مدل کسب و کار پایدار ایجاد شود در حالی که انعطاف پذیری تجاری و فرصت های بیشتری نیز ایجاد می گردد."

نخستین دوره تور جهانی والیبال ساحلی در کیش از 27 تا 30 بهمن ماه سال 94 برگزار شد و تیم های قطر (جفرسون سانتوس پریرا – شریف یونوس) مدال طلا، روسیه (اولگ استویانوسکی – آرتم یارزوتکین) مدال نقره و لهستان (بارتوش لویژاک – پیوتر کانتور) مدال برنز را به کشور خود بردند.

کیش، جزیره ای با مساحت 91.5 کیلومتر مربع (35.3 مایل مربع) در خلیج فارس است. این جزیره بخشی از استان هرمزگان در ایران است. با توجه به اینکه این جزیره منطقه آزاد تجاری است، از آن به عنوان بهشت مصرف کننده، با مراکز متعدد خرید، جاذبه های گردشگری و هتل های فراوان یاد می شود. جمعیت این جزیره حدود 26000 نفر بوده و در حدود 1 میلیون نفر در سال از این جزیره بازدیدمی کنند. در سال 2010 جزیره کیش در میان 10 جزیره زیبا در جهان، توسط نیویورک تایمز قرار گرفته، و چهارمین مقصد تعطیلات در جنوب غربی آسیا بعد از دبی، امارات متحده عربی و شرم الشیخ است.

از اواسط  دهه 1990دولت ایران در یک کمپین تبلیغاتی و توسعه کیش را به عنوان رقیبی برای دبی طراحی کرد، اما به طورعمده این جزیره رقیبی بزرگ برای دوحه شد. اقدامات انجام شده به منظور دستیابی به این امر شامل راه اندازی پروژه های ساخت و ساز گسترده و برنامه های طراحی شده برای جذب سرمایه گذاری و تجارت خارجی بوده است.