دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش:

قيمت هاي نجومي تورهاي كيش شايعه است

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش قيمت هاي نجومي منتشر شده در سايت هاي خبري را شايعه عنوان كرد و گفت: بليت هاي پروازهاي نوروزي با قيمتهايي پايين تر از قيمت مصوب فروخته شده و در حال حاضر لوكس ترين هتلهاي كيش با قيمت شبي 800 هزار تومان ارائه مي شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، "محمد محب خدايي" روز يكشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به عرضه خدمات فروش بليت هواپيما و تور به قيمت مصوب از طريق سامانه 6122 اشاره كرد و گفت: خوشبختانه اين اقدام تاثير بسيار زيادي بر متعادل شدن بازار داشته و بيش از 8 هزار تقاضا از طريق اين سامانه دريافت و اقدام شده است.

وي به اقدامات انجام شده براي ميزباني شايسته از گردشگران نوروزي جزيره كيش اشاره كرد و گفت: سامانه 6122 جهت اطلاع رساني به گردشگران نوروزي ايجاد شده و افراد مي توانند با ارسال پيامك به اين سامانه، اطلاعات كامل گردشگري در جزيره كيش را دريافت نمايند.

به گفته وي، كتابچه راهنماي گردشگري جزيره كيش تهيه شده و گردشگران مي توانند با ارسال كدهاي اختصاص يافته براي هر بخش در اين كتابچه از طريق پيامك اطلاعات كامل مانند خدمات ارائه شده و هزينه هاي آن را دريافت نمايند.

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش افزود: گردشگران با استفاده از اين كتابچه راهنما كه با ارسال پيامك قابل تحويل در درب منزل مي باشد، مي توانند قبل از سفر زمان بندي استفاده از خدمات گردشگري و تفريحي خود در جزيره كيش را برنامه ريزي كنند.

دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش با اشاره به ايجاد سيستم يكپارچه نظارت بر خدمات گردشگري گفت: از اين پس رسيدگي به شكايات از مراكز گردشگري توسط يك كميته متشكل از بخش هاي مختلف و يكپارچه خواهد بود.

وي در ادامه به راه اندازي نخستين سامانه نظارت الكترونيكي از طريق پيامك در كيش اشاره كرد و گفت: افزود: گردشگران مي توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را به سامانه 500012024  گزارش داده و با ارسال گزارش تخلف بر روي سامانه نزديكترين ناظر به مركز گزارش شده اعزام و به تخلف رسيدگي مي شود.

وي توجه ويژه دكتر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به حوزه گردشگري را در تحولات ايجاد شده در اين حوزه بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: با برنامه هاي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش زيرساختهاي مناسبي براي توسعه صنعت گردشگري مانند سامانه هاي نظارتي غيرفيزيكي در جزيره كيش مهيا شده است.  

خدايي در تشريح برنامه هاي پيش بيني شده براي ايام تعطيلات نوروزي در كيش گفت: جنگ ها، كنسرت هاي موسيقي، جشنواره جزيره كودكان ، بازارچه ساحلي و رالي تور خانواده از جمله برنامه هايي است كه براي ايام نوروز در جزيره كيش برنامه ريزي شده است.

معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش افزود: جشنواره بهاري رالي تور خانواده با هدف ايرانگردي با مقصد كيش برگزار مي شود و تا كنون 7 هزار گردشگر در اين جشنواره ثبت نام كرده اند.

وي با بيان اينكه رالي تور خانواده كيش از اين پس به صورت فصلي برگزار مي شود، افزود: شركت كنندگان در رالي تور خانواده از مزايايي همچون معافيت پرداخت عوارض ورود خودرو در صورت عدم تخلف در طول مسير رالي، دريافت 20 تا 50 درصد تخفيف خريد و دريافت 50 درصد هزينه سوخت برخوردار مي شوند و در پايان نيز يكم دستگاه خودرو رنوي داستر به قيد قرعه به يكي از شركت كنندگان اهدا مي شود.

به گفته وي، مسابقه استيكر روي بدنه خودروها با توجه به زيبايي و محتواي پيام روي آن و مسابقه عكس از جذابيتهاي گردشگري ايران در مسير ديگر برنامه هاي جانبي پيش بيني شده براي رالي تور خانواده است.

دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش در ادامه در خصوص ميزان عوارض ورود خودرو و هزينه بليت شناورها نيز گفت: تمام هزينه ها ميزان عوارض ورود خودرو و هزينه بليت هاي شناورها با قيمت سال گذشته و بدون تغيير اعمال مي شود.