رئیس اداره شیلات شهرستان قشم:

قشم نگین صیادی استان هرمزگان و جنوب کشور

رئیس اداره شیلات شهرستان قشم با اشاره به ظرفیت های بی مانند قشم در صید و صیادی از شهرستان قشم به عنوان نگین صیادی استان هرمزگان و جنوب کشور یاد کرد.

رئیس اداره شیلات شهرستان قشم با اشاره به ظرفیت های بی مانند قشم در صید و صیادی از شهرستان قشم به عنوان نگین صیادی استان هرمزگان و جنوب کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد پرورش با اشاره به موقعیت مناسب سوق‌الجیشی و قرارگیری در آبهای خلیج فارس گفت: شهرستان قشم با برخورداری از جامعه صیادی بالغ بر شش هزار و 500 نفری توانسته جایگاه خوبی را در زمینه صید و صیادی در استان و کشور به خود اختصاص دهد0

وی با بیان اینکه اینکه شهرستان قشم از هزار و 220 شناور صیادی برخور دار است گفت: شهرستان قشم توانسته بیش ترین تعداد شناور صیادی را در بین شهرستان های استان هرمزگان به خود اختصاص دهد.

پرورش با اشاره به همکاری مناسب صیادان و اداره شیلات این شهرستان از طریق تعاونی های صیادی گفت: خوشبختانه این شهرستان از نظر عملکرد و تعداد تعاونی های صیادی در استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان قشم همچنین افزود این شهرستان با بیش از سی مرکز تخلیه صید و بندر صیادی نیز رتبه اول را در بین شهرستان های استان داردکه این نشان از اهمیت صیادی و شیلات در این شهرستان دارد.

پرورش تصریح کرد: در شهرستان قشم به ترتیب شهرهای باسعیدو،درگهان و قشم بیش ترین صیاد و جامعه صیادی را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: شهرستان قِشم در شش ماه اول صید سال 93 بالغ بر 27 در صد صید استان را به خود اختصاص داده است که این مهم بیانگر نقش شهرستان قشم در صید و صیادی استان است.

گفتنی است قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس و بزرگترین جزیره غیر مستقل دنیا است.

*(لازم به ذکر است تمامی آمار و ارقام با واحد آمار شیلات هرمزگان تطبیق داده شده می باشد.)

قشم