فعالیت تورگردشگری دریایی کیش - عسلویه درگرو همکاری پارس جنوبی

معاون سرمایه گذاری وگردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: راه اندازی تور گردشگری دریایی کیش - عسلویه درانتظار همکاری منطقه ویژه پارس جنوبی و سایر شرکت های خصوصی پتروشیمی فعال در این منطقه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایرنا: ناصر امیر زاده راه اندازی این خط دریایی گردشگری را تحولی در گردشگری دریایی کشور عنوان کرد و با تقدیر از همکاری و پیگیری فرمانداری عسلویه در این زمینه گفت: جلسه ای به ریاست فرماندار عسلویه، نمایندگان سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در باره راه اندازی خط تفریحی دریایی عسلویه - کیش برگزار شد.

امیرزاده اظهار کرد: دراین نشست مقرر شد تصمیم گیری در زمینه همکاری منطقه ویژه و سایر شرکت های پتروشیمی فعال درعسلویه درقالب پذیرش چارتر کردن بخشی از ظرفیت شناور تفریحی فعال دراین خط دریایی برای ارایه تسهیلاتی به کارکنان آنها اعلام شود.

وی گفت: دراین صورت راه اندازی خط گردشگری دریایی عسلویه - کیش برای سرمایه گذار و مالک شناور تفریحی از صرفه اقتصادی برخوردار خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: در این جلسه قرار شد منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پتروشیمی فعال در عسلویه هر چه زودتر در این زمینه تصمیم گیری و اقدام کنند.

وی بیان کرد: شناور تفریحی که قرار است در مسیر عسلویه - کیش فعالیت کند ساخت کشور ژاپن با ضرفیت 120 نفر است که هم اکنون در بندر بوشهر پهلو گرفته است.

امیرزاده ادامه داد: قرار است سازمان منطقه آزاد کیش اسکله مناسبی برای پهلوگیری شناورهای تفریحی که از عسلویه وارد کیش می شود اختصاص دهد و معاونت گردشگری کیش نیز تخفیف ویژه ای در تمام خدمات گردشگری به مسافران ورودی دراین مسیر ارایه کند.

معاون سرمایه گذاری وگردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهارکرد: انتظار می رود در صورت کمک و همکاری منطقه ویژه پارس جنوبی، خط تفریحی عسلویه - کیش نیمه دوم سال جاری راه اندازی شود.

وی یادآور شد: با توجه به وجود 900 کیلومتر از بهترین و بکرترین مرز دریایی کشور در استان بوشهر و حیات وحش، پارک ملی نایبند، جزیره نخیلو و اسکله های متعدد، راه اندازی این تور دریایی می تواند نقطه قوتی برای گردشگری دریایی دراستان بوشهر باشد.

امیرزاده اظهارکرد: اسکی روی آب، ماهی گیری، غواصی، بازیهای آبی و دریایی، هتل و رستوران روی آب از جمله مهمترین ظرفیت های گردشگری دریایی است که با راه اندازی این تور دریایی می توان زمینه سرمایه گذاری دراین بخشها را نیز فراهم و استان بوشهر را به قطب گردشگری دریایی تبدیل کرد.

وی بیان کرد: با وجود داشتن نزدیک به یک پنجم سواحل کشور دراستان بوشهر ولی تاکنون از این ظرفیت و قابلیت بخوبی استفاده نشده است.

امیرزاده گفت: با ورود وزارت کشور در زمینه ساماندهی سواحل انتظار داریم از ظرفیت سواحل در استان بوشهر به صورت مناسبی استفاده شود.

وی ادامه داد: با تلاش استاندار بوشهر در زمینه ایجاد دهکده های گردشگری در سواحل این استان زمینه رونق صنعت گردشگری دریایی در استان فراهم شود