نماینده مردم ماکو در مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم:

فضای بدون کاربری منطقه آزاد ماکو حذف و چالدران جایگزین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو با مطالعه و بررسی برای حذف فضاهای بلا استفاده در منطقه آزاد ماکو صورت می‌گیرد.

محمد علی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین اخبار از الحاق چالدران به منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اشاره و اظهار داشت: برخی مخالفت‌های محلی در این رابطه وجود دارد و پیگیری‌های الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو با هدف انتخابات و مسائل سیاسی پنداشته می‌شود در صورتی که این موضوعی است که از مدت‌ها پیش مطرح بوده و هر اقدامی انجام می‌شود به خاطر رفاه حال مردم و رفع مشکلات منطقه است.

وی گفت: با توجه به اینکه چالدران شهرستانی محروم و در عین حال دارای ظرفیت‌ بالای معادن، گردشگری و دامداری است تلاش می‌شود از این ظرفیت در پیشرفت و توسعه منطقه بهره جست.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آغازین روزهای شروع به کار دولت یازدهم الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو از شخص رئیس جمهور درخواست شد که پیگیری این موضوع به مشاور ارشد رئیس جمهور آقای ترکان محول شده است.

علی‌پور به سفر اخیر دبیر شورای مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: کلیات الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو مورد قبول آقای ترکان قرار گرفته و مقرر است مطالعات کارشناسی برای حذف اماکن بلا‌استفاده و غیرقابل بهره‌برداری از مساحت منطقه آزاد انجام و با یک جابه‌جایی چالدران و بخش آواجیق جزء محدوده منطقه آزاد ماکو محسوب شود.

وی بیان کرد: این اقدام بدین سبب انجام می‌شود که منطقه آزاد ماکو جزء بزرگترین مناطق آزاد در خاورمیانه به حساب می‌آید و اضافه کرد مساحت آن بدون مطالعه و بررسی و بدون کاربری و بهره‌وری جفا در دیگر مناطق آزاد کشور است.

ماکو