فرماندار قشم: دوگانگی مدیریت در قشم ناشی از تنوع تفسیرها از قوانین است

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم گفت: مشکل دوگانگی مدیریت در قشم ناشی از نوع برداشت ها و تفسیرها از قوانین است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا 'عزت کمال زاده 'در همایش ائمه جمعه مناطق آزاد کشور در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم افزود: این مشکل با درایت دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همدلی و هم افزایی مسوولان در جزیره برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان قشم حل مشکلات ناشی از جایگاه قانونی شورای شهر قشم و شهرداری این شهر را از جمله مواردی دانست که اکبر ترکان قول آن را به وی و امام جمعه قشم داده است.

وی گفت: مناطق آزاد قشم و کیش و چند منطقه ویژه اقتصادی در استان هرمزگان می توانند به توسعه فعالیت های اقتصادی و اشتغال جوانان جویای کار در این استان کمک کنند.

کمال زاده با اشاره به ضرورت طرح نیازهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی جوانان و زنان جامعه در تصمیم گیری ها افزود: به نظر می رسد این اقشار که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند اگر امکان رفع این نیازها را در شرایط مساعد داشته باشند، زمینه ایجاد بسیاری از مفاسد اجتماعی از بین خواهد رفت.

براساس این گزارش امام جمعه قشم نیز در این همایش پیشنهاد کرد که با ایجاد زیر ساخت های فیزیکی فرهنگی در محیط های اجتماعی از آنها به عنوان مراکز تولید فرهنگ استفاده شود.

حجت الاسلام 'رضا جوکار' بر اهمیت تمرکز فرهنگ از مراکز آموزشی پیش دبستانی تا دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مساجد تاکید کرد و گفت: با تقویت حوزه فرهنگ اسلامی می توان با دسیسه های دشمنان مقابله کرد.

وی وحدت شیعه و اهل سنت در جزیره قشم را نتیجه همدلی آنان در هم افزایی امور دینی، بصیرت و ولایت مندی مردم این منطقه برشمرد.

امام جمعه قشم نیز با اشاره به نگاه ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه فرهنگ اسلامی از اقدامات وی قدردانی کرد و افزود: واگذاری 10 هزار متر مربع زمین برای ساخت مصلی و 12 قطعه زمین به هیات های مذهبی بخشی از خدمات فرهنگی علی اکبر شعبانی فرد بوده است.

به گزارش ایرنا امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این همایش آرمان گرایی و واقع بینی را از نیازهای اساسی توسعه و رشد دانست و گفت: دستیابی به رشد و توسعه نیز به بهره مندی از همه ظرفیت ها و داشتن برنامه نیاز دارد.

شیخ' عبدالرحیم خطیبی' افزود: به روز بودن، استفاده از دانش و فناوری های مدرن، تعاون، همکاری، وحدت و یکپارچگی نیز از ضروریات رشد و توسعه محسوب می شود.

به گفته ی وی صدقه و کمک به نیازمندان در کنار امر به معروف و نهی از منکر، توجه به تفکرات مختلف و هم افزایی همه اقوام در پرتو وحدت ملی می تواند منشاء خیر و برکات برای کشور باشد.

گردهمایی یک روزه ائمه جمعه مناطق آزاد کشور با حضور دبیر و معاونین شورایعالی مناطق آزاد کشور، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و تعدادی از مدیران عامل و معاونین فرهنگی مناطق آزاد کشور، فرماندار شهرستان قشم و برخی از مسوولان استانی و شهرستانی در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

قشم