با حضور مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گشایش یافت

فدراسیون نجات غریق و غواصی جهموری اسلامی ایران در جزیره زیبای کیش

فدراسیون نجات غریق و غواصی جهموری اسلامی ایران با هدف استاندارد سازی، کنترل و نظارت بر روند آموزش و برگزاری دوره های غواصی در کیش آغاز بکار کرد.

بنابه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درپی تفاهم نامه همکاری فی مابین فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران با موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در خصوص برگزاری دوره های ملی و بین المللی غواصی، نخستین پایگاه تخصصی غواصی کشور با هدف استاندارد سازی، کنترل و نظارت برروند آموزش و متمرکز کردن کلاس ها و دوره های غواصی سراسر کشور در منطقه آزاد کیش، عصر چهارشنبه 22 خرداد با حضور سید محمد رضا مداح مشاور مدیرعامل و مدیر کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، و جمعی از مسئولان این سازمان و موسسه ورزش و تفریحات سالم در جزیره کیش گشایش یافت.

کلاس آموزشی، اتاق های رختکن، اتاق های نگهداری تجهیزات، و بخش دفتری ازجمله قسمت های مختلف این پایگاه آموزش غواصی است که در ساحل غربی جزیره کیش و پارک کشتی یونانی راه اندازی شده است.

به گفته سید محمد رضا مداح با توجه به اینکه جزیره کیش پایلوت و مرکز برگزاری دوره های ملی و بین المللی غواصی تفریحی و آموزشی و همچنین کلاس های مدرسی می باشد و سالانه میزبان بیش از 130 دوره آموزشی غواصی از سراسر کشور است، این پایگاه نقش مهمی در ارتقاء سطح کمی و کیفی این دوره های آموزشی دارد.

بنابر این گزارش پارسال در جزیره کیش علاوه بر منقاضیان آموزش غواصی تفریحی،  ۷۲۵  غواص در ۱۳۰ دوره آموزشی  زیر نظر مدرسان غواصی مراحل مختلف  ورزش غواصی را در سطوح مختلف فرا گرفتند.

لازم به ذکراست جزیره کیش به دلیل وجود ظرفیت ها و امکانات مناسب مرداد امسال میزبان مسابقات غواصی ارتش های جهان است.

غواصی ورزشی یا تفریحی یکی از شاخه های مهم غواصی است که امروزه به شکل ورزشی همگانی درآمده و در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک ورزش مفرح و لذتبخش منبع درآمدی در صنعت اکوتوریسم است.