مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش خبر داد؛

عرضه الكترونيكي بليت سفرهای دریایی و آمادگی براي جذب سرمایه گذار در زمینه سوخت رسانی به کشتی ها

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از اجرای طرح خرید بلیط سفرهای دریایی از طریق اینترنت تا پایان سال جاری و آمادگي براي جذب سرمايه گذار در زمينه سوخت رساني به كشتي ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید اسماعیل موسوی با اشاره به افزايش روز افزون ميزان سفرهاي دريايي به جزيره كيش، خرید دستی بلیط سفرهای دریایی را از جمله مشکلات این بخش خواند و گفت:  یکی از نواقص سفرهای دریایی عرضه دستی بلیط است لذا بنا داریم علاوه بر افزایش سطح استاندارد سفرهای دریایی، حوزه های خدمات رسانی را در اين حوزه به روز و همپاي استانداردهاي جهاني  کنیم. 

وي افزود:  قصد داریم که سیستم عرضه بلیط الکترونیکی را راه اندازی کنیم تا امکان خرید بلیط از طریق اینترنت برای مسافران در سراسر كشور فراهم شود و گردشگران بتوانند يك برنامه زمانبندي منظم براي سفر خود به كيش داشته باشند.

موسوي  تاكيد كرد: در راستای اجرای طرح بلیط الکترونیک، برنامه های زير بنايي این اقدام شروع شده و با شرکت های مجری مذاکراتی انجام شده است  لذا به طور قطع تا پایان سال  این بخش به بهره برداری خواهد رسید و با منسوخ شدن عرضه بلیط به شکل دستی گردشگران بتوانند براحتي به صورت الكترونيكي بليت دريايي سفر به كيش خريداري كنند.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش اين جزيره  را یک هاب لجستیکی مناسب برای حوزه های نفتی خواند و گفت:  کیش یک هاب لجستیک برای حوزه های نفتی جنوب به شمار می رود لذا این ظرفیت يك فرصت مناسب  برای دعوت از شرکت های خارجی است تا از کیش به عنوان پایگاه لجستیک کالاهای نفتی استفاده کنند.

موسوی تاکید کرد: در این راستا 14 هکتار زمین در بخش غربی بندر کیش  برای فعاليت هاي  لجستیکي نفتی اختصاص داده شده تا پس از تایید مدیرعامل سازمان و مذاکره با سرمایه گذاران حوزه نفتی  براي استقرار مخازن و آغاز فعاليت دراین بخش بندري  اقدام  کنند.

وی از آمادگی جذب سرمایه گذار جهت ایجاد پایانه سوخت رسانی به کشتی ها خبر داد و افزود:  مساله سوخت رسانی به کشتی ها و شناورها نیز از جمله مواردی است که مد نظر داریم لذا در این زمینه نیز آماده جذب سرمایه گذار هستیم البته متقاضی هایی هم تا امروز اعلام آمادگی کرده اند که در حال ارزیابی توان عملیاتی آنان هستیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، فعالسازی بخش سوخت رسانی به کشتی ها را عامل مهمی در جهت رشد اقتصادی جزیره خواند و گفت: امکانات و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش سوخت رسانی به کشتی ها در دست بررسی است تا با حفظ الزامات محیط زیست بتوانیم این حوزه را فعال کنیم زیرا این بخش در ارتقاء بخش اقتصادی جزیره مي تواند بسيار موثر باشد.

موسوی ادامه داد: سوخت رسانی به کشتی ها و شناورها یکی از نیازهای اساسی شناورهاست به همین خاطر بسیاری از شناورها جهت تامین سوخت خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس مراجعه می کنند لذا ما می توانیم با این اقدام  از برون رفت ارز و استهلاک شناورها جلوگیری کنیم.

گفتني است طرح توسعه بندر تجاري كيش در سه سال گذشته با تاكيد دكتر مونسان در حال پيگيري و اجراست و با توجه به اهميت توسعه حمل ونقل دريايي در جزيره كيش،  با تكميل پروژه اسكله ٣٥ هزارتني كه در دست احداث است اين جزيره به زيرساخت هاي پهلوگيري كشتي هاي اقيانوس پيما مجهز و محلي براي تبادلات بين المللي بندري در جنوب كشور مي شود