معاون اتاق بازرگانی ولایت ننگرهار افغانستان در گفت‌وگو با تسنیم:

ظرفیت‌های چابهار برای توسعه روابط ایران و افغانستان استفاده شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اتاق بازرگانی و تجاری ولایت ننگرهار افغانستان گفت: مرز مشترک و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چابهار در توسعه دو کشور ایران و افغانستان بسیار موثر خواهد بود.

نجیب‌الله صاحب‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار در حاشیه بازدید از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پتروشیمی، راه آهن، بنادر و شرکت‌های تولیدی منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: گروه تجاری ولایت ننگرهار افغانستان امروز به منظور آشنایی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به مدت 4 روز به ایران و چابهار سفر کرده است.

وی افزود: این گروه تجاری از اتاق بازرگانی ایران، شهرستان‌های تهران و قم نیز بازدید خواهند کرد.

معاون اتاق بازرگانی و تجاری ولایت ننگرهار افغانستان بیان کرد: هدف ما از این سفر شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار است چراکه مرز مشترک و استفاده از فرصت‌ها و قابلیت‌های این منطقه می‌‌تواند بر توسعه دو کشور ایران و افغانستان بسیار تاثیرگذار باشد.

صاحب‌زاده با اشاره به سهولت سرمایه‌‌گذاری در بندر چابهار، گفت: سرمایه‌گذاران و تجار افغانی از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را خواهند کرد زیرا این منطقه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ترانزیت و بنادر دو عرصه بزرگ بوده که می‌توانند به کشور افغانستان کمک کنند و این آمادگی را داریم با توجه به سنجشی که انجام داده‌ایم به صورت سرمایه مشترک یا به صورت انفرادی در آینده‌ای نه‌چندان دور در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.

چابهار