مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

طراحی و تولید لوگو برای تایید اصالت کالا ازنیمه دوم سال درکیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از طراحی و تولید انواع لوگو( طلایی ، نقره ای و آبی ) برای نصب روی کالاها و تایید اصالت آنها از نیمه دوم سال در کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد استاندارد سازی کالاها و نصب لوگو و اقدامات صورت گرفته دراین زمینه اظهار داشت: همانطور که از نام مناطق آزاد برمی آید تجار باید بتوانند آزادانه فعالیت کنند، اما این فعالیت بدان معنا نیست که ما اجازه ورود و عرضه کالاهای بی کیفیت به منطقه و عرضه آن به گردشگران و شهروندان را بدهیم .
وی افزود: از سال گذشته بر روی این موضوع و چگونگی ورود این نوع کالاها به کیش متمرکز شدیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت بکار بستیم.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت : پس از بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم برخی کالاهای چینی از داخل کشور به کیش وارد می شوند و این یعنی کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده است و کسانی که به مناطق آزاد انتقاد دارند بدانند خودمان در معرض ورود کالاهای قاچاق از داخل کشور به کیش هستیم.
وی افزود : اینکه این کالاها چگونه وارد کشور می شوند نمی دانم، اما ورود و عرضه اجناس چینی بی کیفیت در بازارهای کیش به صورت جدی گرفته شد ، همچنین در حوزه مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی کیفیت این کالاها بر اساس توافق نامه ای که با سازمان ملی استاندار به امضا رسید به شدت افزایش یافت و از عرضه انواع بی کیفیت آن جلوگیری به عمل آمد .
مونسان با اعلام اینکه طراحی و تولید لوگوهای طلایی ، نقره ایی و آبی در دستور کار است به ایرنا گفت : لوگوهای طلایی اصالت کالا را تایید می کنند و فروشنده کالای دارای این نوع لوگو نماینده اصلی و رسمی عرضه آن برند خواهد بود .
وی گفت : کالاهای دارای لوگونقره ای ، آن دسته کالاهایی خواهند بود که اصالت آن تایید شده اما توسط نماینده رسمی عرضه نمی شود و لوگو آبی نیز به آن دسته از کالاهایی تعلق می گیرد که برندی در پشت آن نیست اما به لحاظ کیفیت مورد تایید آزمایش ها و استاندارهای ما خواهد بود .
وی تصریح کرد : نصب این لوگو ها موجب می شود تا شاهد حضور کالاهای بی کیفیت در بازار نباشیم ، ارائه کالاهای با کیفیت رشد بازار را در پی خواهد داشت و به طور یقین سایر فروشندگان نیز تلاش خود را برای عرضه کالاهای با کیفیت بکار می بندند.
مونسان در مورد اجرای این طرح اظهار داشت : مراحل نهایی کار انجام شده و تا ماه آینده بدنبال برطرف کردن اشکالات و نقص های نرم افزاری احتمالی موجود هستیم و به احتمال زیاد طرح در نیمه دوم سال اجرایی می شود .
چندی پیش معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش نیز از نصب نشان استاندارد کیفیت کالاها در سال 94 خبر داده بود .
علی جیرفتی اولویت نخست نصب این استاندارها را ابتدا کالاهای بهداشتی، آرایشی، خوراکی و مکمل های غذایی و پس از آن پوشاک ، منسوجات ، کیف و کفش و دیگر کالاها در مراحل بعدی عنوان کرده بود .
معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش همچنین درباره اعتبار این لوگو نیز گفته بود گفت: اعتبار این لوگو در گام اول داخلی است، اما درصدد هستیم استاندارهای تدوین شده را به تایید مراجع بین المللی برسانیم و نشان کیفیت کیش را به عنوان نشانی جهانی ثبت کنیم.
پیش از این رسول کشت پور مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این باره گفته بود: این لوگو باید شامل آخرین استانداردهای کیفیت کالا باشد تا سایر کشورها هم روی آن حساب ویژه ای باز کنند و فقط اختصاص به جزیره کیش داشته باشد.
اواخر آذرماه سال 93 تفاهم نامه ای بین مناطق آزاد قشم و کیش با سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد که تایید صلاحیت آزمایشگاه ها، شرکت های بازرسی و مراکز آموزشی، کنترل کیفیت فرآورده های تولیدی و خدماتی، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی، صدور پروانه و گواهینامه های لازم براساس قوانین و مقررات از موضوعات این تفاهمنامه بوده است.