صید سالانه 2 میلیون و 15 هزار کیلو ماهی در کیش

رئیس اداره شیلات کیش اعلام کرد: سالانه در حدود 2 میلیون و 15 هزار کیلو ماهی در کیش صید می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس اداره شیلات کیش با بیان اینکه در سال حدود 2 میلیون و 15 هزار کیلو ماهی در سواحل کیش توسط این اداره صید می شود، گفت: 96 در صد صید ماهی در سواحل کیش  با روش لانگ لاین انجام می شود.

وی افزود: روش نوین لانگ لاین مدت سه سال است که جایگزین روش های سنتی و قدیمی صیادی دریایی در جزیره کیش شده است و به غیر از کیش در سواحل جنوب کشور، از روش های قدیمی برای صید استفاده می شود.

اعتمادی نیا در خصوص مزایای این روش عنوان کرد: سابق بر این صیادان کیش از روش های انواع تور و سبدهای گرگور جهت صید استفاده می کردند که این روش ها هزینه بسیار زیادی داشت مضاف بر اینکه کیفیت صید کاهش می یافت. اما در روش لانگ لانگ حدود 80  در صد از هزینه ها کاهش یافته و کیفیت صید نیز60 در صد بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه هامور، هوور، زرده، جاش، شیر، کافر، جت، سرخو، سه کلا و شعری از انواع ماهی هایی هستند که در سواحل کیش صید می شوند، در خصوص علت عدم صید میگو در اطراف کیش گفت:  به علت مرجانی بودن منطقه و همچنین به علت لایه های بستر دریا و حاشیه اطراف جزیره که فاقد گل و لای و ماسه ای است، نمی توان در این منطقه میگو صید کرد.

رئیس اداره شیلات کیش عنوان کرد: ناوگان صیادی کیش با 103 شناور شامل 35 فروند لنج و 68 فروند قایق، زمینه اشتغال 600 نفر صیاد را در کیش فراهم آورده است.

وی یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی برای ناخداها و ملوانان در دو کلاس مجزا برای 40 نفر با هدف ارائه اطلاعات فنی و تخصصی و بهینه سازی نوع صید از جمله اقدامات انجام شده در این اداره است.

گفتنی است، بندر صیادی میرمهنا که توسط سازمان منطقه آزاد کیش با آبخور هفت متری و تأسیسات پشتیبانی مناسب ایجاد شده، بستر مناسبی برای توسعه صنایع شیلاتی و ارایه خدمات به صیادان ایجاد کرده است.