معاون ‌وزیر راه و شهرسازی در چابهار:

صندوق توسعه ۳۵۰ میلیون دلار به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اختصاص داد

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌وزیر راه و شهرسازی گفت: گرفتن اعتبار طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به میزان ۳۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در جریان است و این کار در مرحله تکمیل مدارک بانک عامل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، امیر امینی امروز در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار داشت: هدف از این بازدید، اهمیت محور شرق به لحاظ آمایشی و استراتژیک بودن بندر چابهار است که مورد توجه دولت تدبیر و امید به این بخش است.

وی افزود: با تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، عملیات آبادانی محورهای ساحلی دریای عمان به‌ویژه چابهار و جاسک، باید سرعت بیشتری پیش برود تا زمینه رونق و کسب و کار به نحو احسن فراهم شود و ما با بررسی نقطه به نقطه تلاش خواهیم کرد تا با تزریق اعتبارات، پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیش برود.

معاون ‌وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت اعتبار طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، عنوان کرد: گرفتن اعتبار طرح توسعه بندر شهید بهشتی به میزان 350 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در جریان است و این کار در مرحله تکمیل مدارک بانک عامل بوده و امیدواریم با گرفتن اعتبار پروژه را از رکود خارج سازیم.

امینی در مورد وضعیت راه آهن چابهار - زاهدان، گفت: راه آهن یکی از مولفه‌های مهم پسکرانه بندر چابهار است و قراردادی که وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء دارد، مقرر شد قرارگاه خاتم الانبیاء 25 درصد منابع راه آهن را تامین کند و مابقی هم از بودجه عمومی دولت تامین شود که 680 میلیارد تومان اعتبار آن دولت از طریق فروش سهام تامین کرده و مابه دنبال اختصاص این مبلغ از خزانه دولت برای اختصاص به این بخش هستیم.

چابهار