معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه زنده تلویزیونی سیمای مرکز کیش تاکید کرد:

شناخت فضای جامعه و توجه به مشخصه های اجتماعی و فرهنگی محل ماموریت رمز موفقیت مدیران در سیستم های اداری است.

دکتر پور علی شناخت درست فضای اجتماعی، استفاده بهینه ازظرفیت و تجارب صاحبنظران کیش و هم افزایی بیشتر را عامل کارآمدی سیستم های مدیریتی و موفقیت طرح های مختلف درجزیره کیش برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان در برنامه تلویزیونی سیمای خدمت مرکز کیش ویژه گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به اهتمام جدیمعاونت اجتماعیبر تشکیل شوراهای مشورتی و هم افزایی بیشتر حوزه های مختلف گفت: با تهیه آیین نامه های لازم ، اتاق فکر درمعاونت راه اندازی شده است که در قالب چهار اتاق فکر از ظرفیت و توانمندی صاحب نظران حوزه های فرهنگی، آموزشی، هنری، اجتماعی،  بهداشت و درمان و بانوان جزیره کیش استفاده می شود.

وی افزود : این اتاق فکرها در واقع شوراهای مشورتی برای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است که با حضور صاحب نظران حوزه های مختلف، از ظرفیت های موجود کیش برای ارتقاء فعالیت های اجرایی استفاده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کسانی که در این شوراها عضو هستند سابقه اقامت سکونت طولانی مدت در جزیره کیش را دارند و بیشتر افراد حقوقی هستند ولی در فراخوان برای تدوین این شیوه نامه ها هم افراد حقیقی و هم حقوقی دعوت شده بودند که از ظرفیت موجود در جزیره برای پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد کیش استفاده شود.

 وی گفت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه 14 شورا از جمله شورای اداری، تامین، ترافیک، سلامتی، پدافند غیر عامل، هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جزیره کیش، هماهنگی دانشگاه ها و همچنین کمیسیون های کارگری، امنیت شورای تامین، فنی و تخصصی شورای ترافیک، تخصصی شورای سلامت، نام گذاری اماکن، معابر  فعالیت می کند. همچنین عضو شورای آموزش و پرورش کیش نیز هستیم و به تازگی هم پیشنهاد کرده ایم که شورای جدید فضای مجازی که شیوه نامه آن نیز آماده شده است به مجموعه شوراها اضافه شود.

پورعلی افزود: از بدود ورود به جزیره کیش مطالعه و پژوهش جدی در مورد مسائل جزیره در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دردستورکار بوده و درکنار حضور اجتماعی و جلسات مختلف، سعی کردم که پس زمینه تغییر و تحولات تاریخی و اجتماعی جزیره را مطالعه کنم.

وی با تاکید بر لزوم مردمی بودن مدیران نظام اسلامی افزود: هر اندازه در بطن جامعه و مردم حضور داشته باشیم به معیارهای مدیرت خوب و مردمی نزدیک ترمی شویم زیرا مردم ما جز نجیب ترین و وفادارترین و با فرهنگ ترین مردمان دنیا هستند.

پورعلی با بیان اینکه هموطنان صبور و آزاده ما 40 سال فشار و تحریم های استکبار راتاب آورده و برای استقلال کشور همه نوع سختی و نا ملایمت را تحمل کردند گفت: دشمنان در دوران دفاع مقدس زندگی مردم را تحت فشار قرار دادند و تحریم ها هم سختی مضاعفی را بر هموطنان تحمیل کرد و متاسفانه امروز هم کینه های بین المللی و منطقه ای زندگی مردم را هدف گرفته است.

وی افزود: الگوهایی مثل شهیدان رجایی و باهنر که تلاش کردند باکم کردن فاصله خود بامردم و حضورمداوم و بی تشریفات در بطن جامعه خدمت کنند الگوهای ارزشمند مدیریت موفق هستند که همه را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.