شمیم عطر ماه میهمانی خدا در گوشه و کنار جزیره کیش

برگزاری برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان حال و هوای این روزهای کیش را متفاوت کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حلول ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور و سایر کشورهای مسلمان، برنامه های ویژه مذهبی ماه مبارک رمضان در مساجد و بازار های کیش برگزار می شود.

به همت جامعه بازاریان و تجار و بازرگانان کیش، هر روز پس از اذان مغرب و اقامه نماز جماعت در نمازخانه های بازار ها  از مهمانان این ماه پر برکت با سفره های افطار پذیرایی می شود.

همچنین، از سوی نهاد امامت جمعه کیش هر شب در این ماه مبارک در مسجد امیر المومنین جزء خوانی قرآن توسط قاری قرآن ملا نوری از ساعت 18 و سی دقیقه تا 19 و سی دقیقه و سخنرانی حجت الاسلام یوسف پور از ساعت 19 و سی دقیقه تا اذان مغرب برگزار می شود.

در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برنامه های جزء خوانی قرآن هر روز بعد از نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام و المسلمین حسینی، سخنرانی و مناجات توسط حجت الاسلام جهان مهر از ساعت 19 و سی دقیقه تا اذان مغرب و جزء خوانی قرآن و بیان احکام ویژه بانوان هر روز از ساعت 18 تا 20 برگزار می شود.

در مسجد امام صادق (ع) هر روز در این ایام جزء خوانی قرآن توسط آقایان دارابی و رمضانی از ساعت 18 و سی دقیقه تا 19 و سی دقیقه، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلمانی از ساعت 19 و سی دقیقه تا اذان مغرب و جزء خوانی ویژه خواهران هر روز از ساعت 11 صبح برگزار می شود.

در همین مدت در مسجد امام سجاد (ع) برنامه هایی از قبیل جزء خوانی قرآن توسط حجت الاسلام و المسلمین موسوی از ساعت 19 تا 19 و سی دقیقه، جزء خوانی ویژه خواهران هر روز از ساعت 11 و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی از ساعت 19 و سی دقیقه تا اذان مغرب برگزار می شود.

در مسجد خاتم الانبیاء (ص) هر روز جزء خوانی قرآن توسط قاری قرآن نعمتی از ساعت 18 و سی دقیقه تا 19 و سی دقیقه، جزء خوانی ویژه خواهران هر روز ساعت 11 صبح، سخنرانی به مدت 20 شب توسط حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی از ساعت 19 و سی دقیقه تا اذان مغرب انجام می شود.

در مسجد غدیر، نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام موسوی قافله باشی و نماز مغرب و عشاء با امامت حجت الاسلام و المسلمین مرادی اقامه می شود.

در مسجد حضرت زینب (س) نیز یک شبانه روز نماز قضا، سخنرانی و مناجات از ساعت 23 تا 30 دقیقه با مداد با بیان احکام، آیات، روایات و توسل هر روز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

شایان ذکر است، مساجد کیش هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، با گستردن سفره کریمانه افطار میزبان روزه داران هستند.