شمارش معکوس بازگشایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش آغاز شد

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با هدف شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع، تأسیسات و سامانه های دریایی و بندری جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش آغاز به کار می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، این نمایشگاه از ساعت 18 روز یکم تا چهارم دی ماه، با حضور 160 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 18000 متر مربع در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

بنابر این گزارش، کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آمریکا، چین، ژاپن، دانمارک، کره جنوبی، آلمان، نروژ، هند، سنگاپور، هلند و روسیه در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان کشتیرانی ج.ا.ا ، نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا ، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی و شورایعالی صنایع از مشارکت کنندگان این نمایشگاه هستند.

حوزه های بنادر و دریانوردی، ساخت و تعمیر شناور، صنایع فراساحل و تکنولوژی آب های عمیق، صنایع دریایی و دفاعی، ساخت و تأمین تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، مشاوره و مهندسی و آموزش و تحقیقات از موضوعات ارائه شده در این نمایشگاه خواهد بود.

این گزارش حاکی است، برگزاری هفدهمین همایش صنایع دریایی ایران در تاریخ 1 و 2 دی ماه در مرکز همایش ها، برگزاری نمایش دریایی شناورهای سبک، قایق های تندرو و شناورهای تفریحی با همکاری امور دریایی شرکت در محل اسکله تفریحی کیش، رونمایی از شناورهای سازمان بنادر، شناور رستوران دریایی بوت سرویس و شناور VIP، حضور گروه مارش و موزیک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شناورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و گشت دریایی ویژه مهمانان همایش از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

شایان ذکر است، سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان بنادر ودریانوردی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی، سازمان صنایع دریایی، پژوهشگاه اقیانوس شناسی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت نفت فلات قاره، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت کشتیرانی بنیاد، شرکت مهندسی و توسعه نفت و صندوق توسعه و صنایع دریایی از حامیان اصلی این نمایشگاه هستند.