شمار مسافران اقامت کننده در منطقه آزاد چابهار در نوروز 12.16 درصد افزایش یافت

چابهار - ایرنا - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار از افزایش 12.16 درصدی شمار مسافران و گردشگران اقامت کننده در منطقه آزاد چابهار در نوروز 1394 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار حامد علی مبارکی افزود: بر اساس آمارگیری صورت گرفته از مراکز اقامتی 8 گانه در بازه زمانی ابلاغی 28 اسفند 93 تا 14 فروردین ماه جاری از سوی ستاد خدمات سفر کشور این تعداد مسافر و گردشگر در منطقه آزاد اقامت کردند.

به گفته وی، شاخص هایی همچون تثبیت نام و توقعات بالا از منطقه آزاد به عنوان مهمترین مقصد سفر برای مسافران استانی و اقدام های زیربنایی انجام شده توسط سازمان در سال 93 و تاکید مبنی بر تسهیل و ارایه ویژه برنامه های متنوع نوروزی از جمله دلایل اصلی این رشد است.

مبارکی همچنین از رشد 5/12 درصدی بازدیدهای نظارتی در سطح منطقه خبر داد و افزود: مجموع بازدیدهای نظارتی نوروزی از مراکز اقامتی دایم و موقت، مراکز پذیرایی و نیز دفاتر خدمات مسافرتی با 86 مورد افزایش، رشد 5/12 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز 1394 با هدف ثبت خاطراتی خوش برای مسافران، نظارت بر مراکز ارایه خدمات از اهمیت فراوانی برخوردار بود که 681 مورد بازدید به ثبت رسیده گواه بر این ادعا است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در این بازدیدها 118 فقره تشویق و 201 فقره تذکر به بخش های مختلف خدمات رسان داده شده است که در خصوص تذکرات کاهش 40 درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

چابهار