مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

شعب ارزی بانک‌ها در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های تجارت بین‌المللی در این منطقه، گفت: شعب ارزی بانک‌ها در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازانزلی، رضا مسرور صبح امروز در جمع مدیران بانک شهر اظهار داشت: ما بدنبال افزایش حضور بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در این منطقه هستیم چرا که با توجه به رشد فعالیتهای افتصادی و تجاری در این منطقه افزایش نقش بانکها و موسسات اعتباری به عنوان نهاد تامین کننده منابع مالی برای سرمایه گذاران ،به منظور بهبود فضای کسب وکار منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اعلام آمادگی به منظور حمایت از حضور بانک‌ها در این منطقه، از برنامه های راهبردی دولت برای تبدیل بندر انزلی به هاب ترانزیتی با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز خبر داد و افزود: در سال جاری زیرساخت‌هایی چون بورس کالای منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی دیگر از پیش نیازهای لازم در رونق مبادلات تجارت بین المللی، در این منطقه فعال شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، به تشریح اقدامات و برنامه های سازمان متبوع خود در جهت فعال نمودن کریدور شمال-جنوب پرداخت و گفت: احداث مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر، که می تواند بر توان بندری و لجستیکی کشور در ترانزیت بین المللی بیافزاید، فعالسازی پروژه های عمرانی منطقه ،برگزاری نشستهای متعدد میان بخش خصوصی و نهادهای دولتی  و به ویژه میزبانی از پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در اردیبهشت ماه سال آینده را می توان از جمله این اقدامات برشمرد.

مدیر عامل بانک شهر در این نشست ضمن قدردانی از روند توسعه زیرساختی، تجاری ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی طی یک سال اخیر که به رونق فضای کسب و کار در این منطقه منجر شده اضافه کرد: رشد منطقه و گام های توسعه این منطقه را بسیار مناسب ارزیابی می کنم و امکان استفاده از منابع توسعه شهری بانک جهانی بوسیله بانک شهر برای این منطقه وجود داشته و ما با دارا بودن هلدینگ تجاری و عمرانی  می توانیم در بخش های مختلف صنعتی-تجاری به سرمایه گذاری بپردازد.

حسین محمدپور زرندی استراتژی بانک شهر را توسعه بانکداری الکترونیک اعلام کرد و گفت: آمادگی خود را برای ، استقرار باجه های الکترونیک و شعبه مجازی درسطح منطقه بهمراه همکاری در مسیر اجرای طرح کارت شهروندی و شهر هوشمند اعلام نموده و در گام نخست می توانیم برای الکترونیکی نمودن سیستم شهر سازی منطقه همکاریهای خوبی داشته باشیم.

مدیر عامل بانک شهر از فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود در حوزه کارگزاری بورس خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرای بندهای مختلف تفاهم نامه همکاری آماده تشکیل کار گروه توسعه همکاری‌ها در حوزه های مختلف به ویژه در پروژه های عمرانی و خدمات الکترونیک هستیم.


انزلی