با حضور معاون ريیس جمهور در كيش به بهره برداري مي رسد؛

شش طرح بزرگ عمراني، گردشگري و اقتصادي در نخستين منطقه آزاد كشور

بهره برداري از 6 طرح عمراني، گردشگري و اقتصادي فردا 26 تير با حضور دكتر اسحاق جهانگيري در جزيره كيش آغاز مي شود

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، جزيره كيش دوشنبه 26 تير ميزبان معاون اول رييس جمهور و هيات همراه خواهد بود كه براي بهره برداري رسمي از 6 طرح عمراني، گردشگري و اقتصادي به اين منطقه آزاد سفر مي كنند.

طرح تعريض موج شكن شرقي و احداث 24 پست اسكله رورو بتني در بندر تجاري كيش، واحد صنعتي توليدي تجهيزات پزشكي و دارويي مهان مد ميمه، پارك آبي اوشن، نيروگاه شماره 2، هتل 5 ستاره ويدا و مجموعه فرهنگي و تفريحي آواي خليج فارس شش طرحي هستند كه با حضور دكتر جهانگيري عصر دوشنبه 26 تير به طور رسمي در جزيره كيش به بهره برداري مي رسند.

واحد صنعتي توليدي تجهيزات پزشكي و دارويي مهان مد ميمه دومين طرحي است كه با حضور دكتر جهانگيري و هيات همراه، مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش و جمعي از مسئولان محلي به بهره برداري مي رسد.

اين واحد توليدي با سرمايه گذاري ارزي 20 ميليون يورو وسرمايه ريالي 700 ميليارد ريال  در فاز 3 شهرك صنعتي كيش و در زميني به وسعت 32000 هزار متر مربع ساخته شده است و با ظرفيت توليد سالانه  8 ميليون ست همودياليز وريدي و شرياني،  6 ميليون سوزن فيستولا وريدي،  2 ميليون صافي دياليز، 12 ميليون كيلومتر هالو فايبرممبران يا  فيبردياليز، يكي از مهم ترين واحد هاي توليدي دانش بنيان در جزيره كيش است.

پارك آبي اوشن هم طرح گردشگري ديگري است كه با حضور دكتر جهانگيري در كيش به طور رسمي به بهره برداري مي رسد. پارك آبي اوشن اولين تم پارك آبي رو باز با بلندترين رايدرهاي كشور است كه در زميني به مساحت 56 هزار متر مربع

با سرمايه  گذاري 1800ميليارد ريالي بخش خصوصي در كيش ساخته شده است. اين پارك كه براي 400 نفر اشتغالزايي داشته با ظرفيت پذيرش روزانه 3 هزار نفر داراي 17 راید پارک ( راه آبی)  از انواع مختلف است كه به يكي از پر طرفدارترين جاذبه هاي گردشگري كيش تبديل شده است.

چهارمين طرحي كه در كيش به بهره برداري مي رسد نيروگاه و آب شيرين كن شماره 2 در جنوب جزيره كيش است.

اين نيروگاه در زميني به مساحت  2500 متر مربع  واقع شده و مرحله نخست آن با اعتبار 500 ميليارد ريال در جزيره كيش اجرا شده است. در افق طرح روزانه  توليد 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مكعب آب شيرين در اين نيروگاه پيش بيني شده است. توربين هاي گازي اين واحد نيروگاهي 20 و 30 مگاواتي هستند كه خروج گاز از اگزوز آنها دو دستگاه بويلر بخار را جهت توليد بخشي از ظرفيت آب شيرين تغذيه مي كند.

هتل 5 ستاره ويدا و مجموعه فرهنگي و تفريحي آواي خليج فارس دو طرح گردشگري ديگري هستند  كه به طور رسمي در جزيره كيش به بهره برداري مي رسند.

هتل 5 ستاره ويدا با زيربناي 17 هزار و 800 متر مربع در زميني به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع ساخته شده است. اين هتل 5 ستاره با معماري زيبا و با هدف افزايش ظرفيت پذيرش مسافر و ارتقاء سطح خدمات گردشگري در جزيره كيش ساخته شده و داراي 144 اتاق و 320 تخت اقامتي است. هتل ويدا  با سرمايه گذاري 1700 ميليارد ريالي بخش خصوصي در مدت زمان 48 ماه ساخته شده و به بهره برداري مي رسد.

مجموعه آواي خليج فارس با بزرگترين آبنماي موزيكال دريايي در كشور با قابليت هاي متنوعي از جمله  لیزر شو، ویدئو پروجکشن، پرده های آبی، افکت آتش و رباتهای پیشرفته كه اين آبنما را  از ساير آبنماهايي كه تا كنون در منطقه خاورميانه و كشورهاي حاشيه خليج فارس ساخته شده پيشرفته تر و كامل تر مي سازد آخرين طرحي است كه با حضور دكتر جهانگيري در كيش به بهره برداري مي رسد.

  مجموعه آواي خليج فارس، با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان  در فضايي به وسعت  35 هزار متر مربع در ساحل شرقي كيش ساخته و تجهيز شده است. بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت 1500 نفر جهت اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنين ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه، مركز بازي كودكان، رستوران وفودكرت ازجمله  بخش هاي مهم اين مجموعه فرهنگي و گردشگري است.

لازم به ذكر است معاون اول رييس جمهور و هيات همراه همچنين دراين سفر از كشتي اقيانوس پيماي ساني وروند اجرايي شدن طرح اسكله 35 هزار تني در بندر تجاري كيش بازديد خواهند كرد.